تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۷۳۲۴
تعداد بازدید: ۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
مسؤول کمیسیون حمل و نقل دریایی فدرال آمریکا، کانال پاناما را تهدید جدی برای جایگاه کانال سوئز در حمل ونقل دریایی بین المللی دانست.

ویلیام دوئل در گفتگو با نشریه انگلیسی اینترنشنال بیزینس تایمز گفت: بسیاری از کشورها در حوزه حمل و نقل دریایی، کانال سوئز را بر دیگر آبراه‏ها ترجیح می‏دهند؛ اما کانال پاناما خطری برای جایگاه آبراه سوئز به شمار می‏آید.

وی در توضیح سخنانش گفت: کانال پاناما در حال توسعه است و پس از توسعه پاسخگوی بسیاری از خواسته‏های کشورهای غربی در حمل ونقل دریایی خواهد بود در شرایطی که یکی از نگرانی‏های جدی درباره کانال سوئز در حوزه مباحث امنیتی این کانال است.

دوئل افزود: با پایان طرح توسعه کانال پاناما همه متوجه می‏شوند که این کانال بهترین جایگزین برای کانال سوئز است. این روزها تهدید گروه‏های تندرو علیه عبور مرور دریایی در کانال سوئز، تهدید بسیار جدی است.

وی از کشورهای غربی، مالکان کشتی و صاحبان شرکت‏های کشتیرانی خواست در گزینه‏های خود برای حمل و نقل دریایی بازنگری کنند؛ زیرا زمان پایان طرح توسعه کانال پاناما نزدیک شده است.

ویلیام دوئل با تاکید مجدد بر خطرات امنیتی موجود در مسیر کانال سوئز گفت: این مشکل سبب شد تا برخی از مالکان کشتی و شرکت‏های کشتیرانی از هم‏اکنون در فکر گزینه‏های دیگری باشند و توصیه می‏کنم شرکت‏های کشتیرانی در سریع ترین زمان ممکن هزینه حمل و نقل از کانال پاناما را بررسی و ارزیابی کنند.

گقتنی است عملیات توسعه کانال پاناما در اواسط سال 2015 به پایان می‏رسد و پس از آن عبور و مرور کشتی‏های غول پیکر از این آبراه ممکن خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: