تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۷۴۳۹
تعداد بازدید: ۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
ونزوئلا یک کشتی حامل پنج کارگر نفتی آمریکا را در ‌آب‌های سواحل گویان رهگیری کرده و در حال اسکورت آن تا بندر است. این اقدام ممکن است مشاجره ارضی کهنه بین بزرگترین تولیدکننده نفت آمریکای جنوبی و یکی از فقیرترین کشورهای منطقه را دوباره زنده کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک کشتی تحقیقاتی با پرچم پاناما که طبق قرارداد با شرکت نفت آنادارکو در حال انجام تحقیقات بود، توسط یک کشتی جنگی ونزوئلا متوقف شده و دستور گرفت که با اسکورت کشتی ونزوئلایی به جزیره مارگاریتا که بخشی از این کشور است، برود.

مقام‌های گویان اعلام کرد که خدمه این کشتی در آب‌های آن بوده‌اند اما نیروی دریایی ونزوئلا اعلام کرد که این کشتی در منطقه انحصاری اقتصادی این کشور فعالیت کرده و باید فوری تحقیقات را متوقف کند.

شرکت نفت آنادارکو اعلام کرد که با دولت آمریکا و گویان در تماس است تا آزادی خدمه کشتی را تضمین کند.

وزارت امور خارجه گویان در بیانیه‌ای گفت که متوجه شده این کشتی نه تنها به خارج از آب‌های آنها هدایت شده؛ بلکه خدمه آن دستگیر نیز شده بودند.

نوئل کلی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت که واشنگتن از این واقعه آگاهی دارد اما به دلایل امنیتی اکنون در این خصوص اظهار نظری نمی‌کنند.

در شرایطی اپوزیسیون گویان خواستار واکنش قاطع به ونزوئلا شده‌اند، گروهی از تجار اصلی این کشور عنوان کردند که اکنون زمان دخالت سازمان ملل در این موضوع برای حل این نزاع ارضی برای همیشه رسیده است. اما ونزوئلا تاکید می‌کند که دستگیری این کشتی و کارکنانش قانونی بوده؛ زیرا بدون مجوز در آب‌های آن حضور داشته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: