تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۸۶۱۷
تعداد بازدید: ۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
یک کشتی حامل LPG نزدیک به 2 ماه در بندر کلکته هند توقیف شده است و مقامات گمرکی این کشور مدعی هستند این کشتی در ایران بارگیری شده است.

با اشغال شدن این اسکله، زمان معطلی دیگر کشتی‌های حامل نفت افزایش یافته است و واردکنندگان در حال متحمل شدن خسارت هستند.

یک مقام این مجتمع لنگرگاهی در این‌باره گفت: نفتکش ام‌تی سام راس یک کشتی با پرچم پاناما است. این نفتکش بندر اینور را به مقصد مجتمع لنگرگاهی هالدیا در 30 ژانویه 2014 ترک کرده است. این کشتی حامل 6 هزار و 738 تن LPG برای شرکت ایندین اویل پتروناس هند بود.

مقامات کشتی اعلام کرده‌اند که این کشتی محموله خود را در قطر بارگیری کرده؛ درحالیکه ادره گمرک هند مدعی است این محموله از ایران بارگیری شده است. این تانکر در ماه فوریه در اسکله نفتی شماره 3 پهلو گرفت و از آن زمان تاکنون در آنجا باقی مانده است.

بندر کلکته از اداره گمرک هند درخواست کرده است تا این کشتی را به مکان دیگری انتقال دهد تا این اسکله بتواند برای نفتکش‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

مقامات اداره گمرک هند در پاسخ اعلام کرده‌اند که این اداره هر زمانی تمایل داشته باشد، این نفتکش را جابجا می‌کند اما بندر موظف است تا مسئولیت نگهداری از آن را به عهده بگیرد.

مقام این مجتمع لنگرگاهی در ادامه افزود: اداره گمرک می‌تواند یک ضمانت بانکی دریافت کند و این نفتکش را آزاد سازد.

اداره گمرک هند مدعی است که  دستور آزادی مشروط این کشتی دو هفته پیش صادر شده است.

یک مامور گمرکی در بندر کلکته گفت: در زمینه ارائه اسناد این کشتی مشکلاتی وجود داشت. محموله نیز کم ارزش‌گذاری شده بود. این موضوع تحت بررسی قرار دارد. با این حال، ما حدود 2 هفته قبل، دستور آزادی مشروط این کشتی را صادر کردیم. من فکر می‌کنم که این کشتی اکنون در این اسکله نیست.

اما مقام مجتمع لنگرگاهی هالدیا گفت: چنین دستوری به دست ما نرسیده و این نفتکش همچنان اسکله را اشغال کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: