تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۲۱۱۴۳
تعداد بازدید: ۷۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان گفت: موسسه رده بندی ایرانیان دارای زیرساخت و امکانات فنی و مهندسی لازم در جهت تشکیل موسسه رده بندی ملی میباشد.

مهندس حسن رضا صفری در گفتگو با خبرنگار مارین نیوز، درباره نقش موسسه رده بندی ایرانیان، در کاهش آثار زیان بار تحریم ها بر حمل و نقل و صنایع دریایی کشور گفت: پس از اعمال تحریم های همه جانبه از سوی اتحادیه اروپا، آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، موسسه رده بندی ایرانیان با تدوین نقشه اقتضایی موفق گردید که کشتیهای اقیانوس پیمای جمهوری اسلامی ایران را تحت رده بندی خود قرار داده و پس از انجام بازرسیهای مربوطه، کلیه گواهینامه های رده بندی، فنی و ایمنی قانونی آنها را صادر نماید که پس از انجام کنترل بندری کشتی ها (PSC) توسط کشورهای صاحب بندر مقاصد مختلف، خوشبختانه تاکنون هیچ گزارش سوئی از طرف آنها اعلام نشده است.

وی افزود: این موضوع بیانگر آن است که موسسه رده بندی ایرانیان توانسته است همتراز با موسسات رده بندی بین المللی عضو IACS که سابقا وظیفه رده بندی اینگونه کشتیها را برعهده داشته اند به خوبی از انجام وظایف مشابه بر آمده و مانع از دریاگیر شدن ناوگان ملی ایران گردد.

توانایی رده بندی ایرانیان در ارائه خدمات بین المللی

مهندس صفری گفت: در حال حاضر این موسسه هیچگونه مشکلی در انجام وظایف محوله خود ندارد و با عنایت به اینکه تعداد 96 فروند از کشتیهای مایملکی جمهوری اسلامی ایران تحت رده بندی این موسسه میباشند، لیکن با توجه به دارا بودن کادر قوی و متخصص در امر بازرسی و صدور گواهینامه های مربوطه، می تواند میزان فعالیت های خود را گسترش داده و از طریق دفاتر و یا نمایندگیهای خود در اقصی نقاط جهان به مشتریان خود خدمات لازم را ارئه دهد.

در کشورهای جهان فقط یک موسسه رده بندی مورد تایید کشور صاحب پرچم وجود دارد

مدیرعامل رده بندی ایرانیان اظهار کرد: اگر بخواهیم بصورت ریشه ای و عمقی به موضوع فعالیت موسسات رده بندی در ایران بپردازیم، ذکر این نکته ضروری است که معمولا در کشورهای جهان، فقط یک موسسه رده بندی مورد تایید کشور صاحب پرچم بوده که البته استثنائات نادری نیز در این مورد وجود دارد، مانند کره شمالی، کره جنوبی و پاناما.

او همچنین گفت: در ایران دو موسسه رده بندی ایرانی در حال فعالیت هستند که از لحاظ ساختاری و حقوقی دارای اختلافات فاحشی هستند، به طور مثال موسسه رده بندی ایرانیان با صفر ریال سرمایه و بدون دارا بودن سهامدار ثبت گردیده که سهام این موسسه متعلق به آحاد مردم ایران است و بر طبق اساسنامه، در صورت تعطیلی یا عدم فعالیت، کلیه داراییهای آن متعلق به سازمان بهزیستی کشور میباشد که از این رو به عنوان یک موسسه غیرانتفاعی و مردم نهاد متجلی میگردد.

وی افزود: از سوی دیگر شرکت رده بندی آسیا-کیش یک شرکت دارای سرمایه و سهامدار است که از باب حقوقی درست نقطه مقابل موسسه رده بندی ایرانیان می باشد.

لزوم ایجاد موسسه رده بندی ملی

عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران گفت: چنانچه دولت جمهوری اسلامی ایران بخواهد به عضویت IACS درآید، اولین قدم، ایجاد موسسه رده بندی ملی ایران است که رده بندی ایرانیان می تواند تنها موسسه رده بندی در ایران باشد.

او ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی بعنوان مرجع صلاحیت دار دریایی، مسئولیت تشکیل موسسه رده بندی ملی را با هر مکانیزم مد نظر خود دارد و از آنجاییکه موسسه رده بندی ایرانیان دارای زیرساخت و امکانات فنی و مهندسی لازم در جهت تشکیل موسسه رده بندی ملی میباشد؛ امید است که انشاءالله با تشکیل موسسه رده بندی ملی بتوان هرچه سریعتر به عضویت IACS درآمد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دکترحسن آبین
|
Russian Federation
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
0
0
  تشکیل موسسه رده بندی ملی کاملا ضروری میباشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: