تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۸۷۵
تعداد بازدید: ۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
شرکت ملی نفتکش ایران به عنوان بزرگ‎ترین ناوگان نفتی با بالاترین تناژ تانکر نفتی در جهان، اعتماد و اطمینان کشورهای دیگر را در زمینه توان فنی، ایمنی و حفظ محیط زیست دریایی در منطقه و در بازار بین‎الملل جلب کرده است.
شرکت ملی نفتکش ایران به عنوان بزرگ‎ترین ناوگان نفتی با بالاترین تناژ تانکر نفتی در جهان، اعتماد و اطمینان کشورهای دیگر را در زمینه توان فنی، ایمنی و حفظ محیط زیست دریایی در منطقه و در بازار بین‎الملل جلب کرده است.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با اعلام تدوین برنامه پنج ساله این شرکت خاطرنشان کرد: در این برنامه استراتژیک و منعطف پنج ساله،چشم‎انداز و نقشه راه شرکت و اهداف آن با لحاظ شرایط داخلی و خارجی مشخص شده است که البته این برنامه هرساله با ایجاد هرگونه تغییری در شرایط، بازبینی و ارزیابی می‎شود. 
به گزارش مارین نیوز، دکتر علی اکبر صفایی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت شصتمین سال تاسیس شرکت ملی نفتکش ایران برگزار شده بود،با بیان اینکه جزئیات این برنامه پس از تصویب در مجمع این شرکت اعلام خواهد شد؛ اظهار کرد:شاخص‎های اندازه‎گیری مختلفی در این برنامه تعریف شده است که به صورت ماهانه، سه ماهه و شش ماهه بررسی می‎شود تا  هم‎‎راستا با برنامه پیش رفته باشیم.
 صفایی با بیان اینکه خوشبختانه اخیرا خبرهای خوبی مبنی بر اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‎های علیه ایران در چند روز آینده شنیده می‎شود، گفت: بدون شک لغو تحریم‎ ها شرایط بسیار خوب و مناسبی را برای کشتیرانی‌ ها به خصوص شرکت ملی نفتکش ایران ایجاد می‎کند به طوری که شرایط فعالیت دوباره ناوگان نفتکش ایران در بازارهای اروپا از سرگرفته می‌شود و توسعه می‎یابد که این موضوع منجر به گسترش و توسعه بازار و شبکه فعالیت شرکت ملی نفتکش ایران در جهان خواهد شد.
عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران افزود: در این راستا و به منظور استفاده از همین فرصت، شرکت ملی نفتکش ایران از دو سال گذشته تاکنون سناریوهای مختلفی را برای دوران پساتحریم تدوین کرده تا منافع شرکت را کاملا پوشش دهد.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش اظهار کرد: در همین رابطه جلسات متعددی را با شرکت‎های و شرکای خارجی قدیمی خود داشتیم تا بتوانیم با لغو تحریم‌ها همه ارتباطات گذشته خود را دوباره برقرار و احیاء کنیم. البته در راستای حمایت از صنایع داخلی سعی بر آن داریم تا آنچه را که در دوران تحریم به دست آورده‌ایم به خوبی حفظ کنیم و حتی در راه گسترش و توسعه دستاوردهای زمان تحریم گام برداریم.
وی با اشاره به اینکه لغو تحریم‎ ها قدرت چانه‎زنی ما را افزایش می‎دهد و باعث می‎شود بتوانیم معاملات برد-برد با خارجی‎ها داشته باشیم، اعلام کرد: در بحث‎ های بیمه، آموزش، تعمیرات و...با خارجی ‎ها مذاکره کردیم و در این اندیشه هستیم که بتوانیم بازار خود را با مشارکت با خارجی‎ها بزرگ‎تر کنیم که این امر موجب بالاتر رفتن ارزش افزوده ما نیز می‎شود.
عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران در ادامه به نیروی انسانی توانمند این شرکت اشاره کرد و افزود: شرکت ملی نفتکش ایران در حال حاضر  از پشتیبانی نیروی انسانی توانمندی برخوردار است که با اتکا به این توان توانسته به عنوان بزرگ‎ترین ناوگان نفتی با بالاترین تناژ تانکر نفتی در جهان، اعتماد و اطمینان کشورهای دیگر را در زمینه توان فنی، ایمنی و حفظ محیط زیست دریایی در منطقه و در بازار بین‎الملل جلب کند.
صفایی درباره لغو تحریم شرکت ملی نفتکش ایران نیز گفت:همه شرکت‌هایی که در فهرست تحریم‎های آمریکا و اروپا قرار دارند، بی درنگ با اجرای برجام از فهرست تحریم‎ها خارج خواهند شد و از آنجایی که تیم مذاکره کننده هسته‎ای حساسیت ویژه‌ای در حوزه نفت و دریا داشته است تحریم شرکت ملی نفتکش ایران نیز مانند دیگر بخش‎های نفتی کشور همزمان با لغو تحریم‎ها در مرحله نخست برداشته می‎شود. 
 به گفته صفایی علاوه بر لغو تحریم شرکت ملی نفتکش ایران در نخستین مرحله، بیمه کشتی‎های نفتکش نیز مانند همه خدمات مربوط به بخش نفت بعد از لغو تحریم‌ها برداشته می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به اینکه ظرفیت ناوگان شرکت ملی نفتکش 15.5 میلیون تن است که از بیش از ٩٥ درصد آن اکنون استفاده می‌شود، اعلام کرد: این شرکت توانسته است در ٩ ماه نخست امسال بیش از ٧٠ میلیون تن محصولات نفتی و گازی را حمل کند و با توجه به برنامه‎ریزی انجام شده و افزایش تولید نفت ایران بعد از لغوتحریم‎ها،این شرکت آمادگی کامل دارد که بهترین خدمات را به مشتری‎های نفتی داخلی و خارجی ارائه دهد.
وی همچنین  متوسط سن ناوگان نفتکش را 8.5 سال اعلام کرد و افزود:شرکت ملی نفتکش ایران علاوه بر توسعه ناوگان، برنامه ریزی های  لازم را نیز  برای از رده خارج کردن تعدادی از کشتی های خود  انجام داده است به طوری براساس یک  برنامه بلندمدت، بعضی از کشتی‎ها از رده خارج و اوراق می‎شوند و در ازای آنها کشتی جدید وارد ناوگان خواهد شد.
صفایی درباره بازار اجاره  کشتی‎ های شرکت ملی نفتکش در دوران پساتحریم نیز گفت: از آنجایی که شرکت ملی نفتکش ایران خدمات خود را  در بخش های مختلف،بالاتر از استانداردهای دریایی و بین‎المللی ارائه می‎دهد ازاین رو مذاکراتی را با شرکت ‎های برتر اجاره‎کننده نفتکش ‎ها انجام داده ایم که امیدواریم با لغو تحریم‎ ها، بتوانیم قراردادهای خوب و با شرایط برد-بردی را با آنها منعقد کنیم البته این شرکت‌های اجازه کننده در همایش شصتمین سال تاسیس این شرکت نیز حضور دارند.

برنامه‎ریزی شرکت ملی نفتکش برای ورود به حوزهLNG و FLNG
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران دباره حضور این شرکت در حوزه LNG و FLNG گفت: یکی از سیاست‌های این شرکت تنوع در حوزه درآمدی است بنابراین در این زمینه  برای حضور دربخش‌ های FLNG،LNG و FPSO برنامه‌ریزی خوبی انجام شده و این شرکت با توجه به سابقه درخشان و منابع مالی لازم  آمادگی فعالیت در این بخش را دارد.
صفایی با اشاره به اینکه در همین زمینه مذاکراتی با شرکت‎ هایی از فرانسه، آلمان و بلژیک داشته‎ایم، خاطرنشان کرد: این شرکت در راستاید سیاست‎ های دولت و وزارت نفت و رایزنی‎ های صورت گرفته با شرکت‎ های بین‎ المللی، مذاکراتی را با شرکت‎ های خارجی برای جوینت و مشارکت در حوزه FLNG،LNG ،LPG   و FPSO انجام داده است. 

همکاری با مشتریان سنتی در اولویت است
صفایی درباره کشورهای جدید هدف صادراتی یادآور شد: ابتدا با آن کشورهایی که در گذشته همکاری داشتیم یعنی همان مشتریان سنتی از جمله  اسپانیا، یونان، فرانسه، آلمان و هلند همکاری خواهیم کرد و پس از آن  تدابیری و سیاست های لازم را برای ورود به بازارها و جذب مشتریان جدید نیز خواهیم داشت.


سیاستگذاری همکاری با موسسات رده بندی برعهده سازمان بنادر است
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش  ایران درپاسخ به سوالی درباره همکاری با موسسات رده‎بندی خارجی اشاره به اینکه سیاستگذاری همکاری با موسسات رده بندی برعهده سازمان بنادر و دریانوردی است، گفت: برخی موسسات رده بندی خارجی در زمان تحریم ها  ایران را ترک کردند اما برخی دیگر  از جمله برخی شرکتهای بیمه ای عضو IGA ماندند و از ما پشتیبانی کردند البته گاهی فشارهای سیاسی به حدی می رسید که بر ابزارهای فنی غلبه می‎کرد در حالی‎که مسائل دریایی کاملا فنی است.
وی اعلام کرد: با این همه شرکت ملی نفتکش، به منظور ارائه خدمات بالای استاندارد و دستیابی با  شرائط بهتر برای کشور با حفظ مصالح  با موسسات رده بندی داخلی و خارجی همکاری خواهد کرد.
عضو  هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران  درباره مسائل بیمه‎ای در دوران پساتحریم نیز گفت :  کلوپ‎ IGAبیمه اعضای مختلفی دارد که در سراسر دنیا به کشتی‎ها خدمات ارائه می‏‎دهند در کشور ایران نیز در حوزه نفت و کشتی‎ های نفتی موسسه بیمه‎ای P&I کیش فعالیت دارد که خوشبختانه در چند کشور خارجی اعتبار یافته و کشتی‎ های تحت حمایت آن هم در آبهای بین المللی تردد می‎کنند البته  این شرکت بیمه‎ای ظرفیت‎های خوب و توانمندی بالایی در این زمینه دارد.

٧٠ حمله ناموفق دریایی به نفکش‌های ایرانی در سال 2015
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در پاسخ به پرسشی درباره میزان حمله دزدان دریایی به نفتکش‌های ایرانی در سال ٢٠١٥ گفت: متأسفانه در سال ٢٠١٥ شمار دزدان دریایی به‌خصوص در حوزه خلیج عدن افزایش پیدا کرد با این حال خوشبختانه حملات آنها موفق نبوده است.
وی افزود: دزدان دریایی در سال2015 حدود ٧٠ حمله ناموفق دریایی به نفتکش‌های ایرانی داشته‌اند که هیچ کدام از آنها با تلاش نیروهای دریایی کشور به سرانجام نرسید.

تردد کشتی‎ها در تنگنه باب‎المندب بدون مانع انجام می شود
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در پاسخ به پرسشی درباره تحولات اخیر و نقش کشور جیبوتی در عبور و مرور کشتی ‎ها از تنگنه باب‎المندب، با بیان اینکه  اکنون تردد کشتی ‎ها در این تنگه بدون هیچ ‎گونه مشکلی  انجام می شود ، اظهار کرد: تنگه باب‎المندی یک آبراه بین‎المللی است و کشتی‎ ها بر اساس قانون‎ حقوق دریایی، می‎توانند بدون مانعی در آب‎ های بین ‎الملل وحتی در آب‎های سرزمینی به عنوان عبور بی ضرر تردد داشته باشندو هر کشوری برخلاف این قوانین عمل کند اقدام اشتباهی انجام داده است. 
صفایی درباره تاثیر وضعیت سیاسی کشورهای همسایه بر ایران گفت:ایران، کشوری بزرگ و قدرتمند است که در تاریخ با صلابت و با امنیت ظاهر شده‌است و همانطور که می‎دانید تجارت و اقتصاد در شرایط امن و آرام رشد خواهد کرد که خوشبختانه شرایط ایران همیشه امن بوده است و اکنون با اجرای برام بهتر نیز خواهد شد.

استقبال شرکت‎های خارجی از  مراسم شصتمین سالگرد  تاسیس شرکت ملی نفتکش
صفایی سپس به مراسم شصتمین سال تاسیس شرکت ملی نفتکش ایران اشاره و خاطرنشان کرد:خوشبختانه برنامه لغو تحریم‎ها با شصتمین سالروز تاسیس شرکت ملی نفتکش همزمان شده است که به همین منظور همایشی در روز یکشنبه 27 دی‎ماه با حضور 600 میهمان که 293 نفر از آنها از شرکت‎های خارجی هستند، برگزار خواهد شد که خوشبختانه باید گفت تعداد میهمانان خارجی این همایش  بی‎نظیر بوده است.
وی  بااشاره به استقبال خوب شرکت های اروپایی‎ها و آسیایی‎ از مراسم شصتمین سال تاسیس شرکت ملی نفتکش ایران و با بیان اینکه برخی از کشورها در سطح وزیر و معاون وزیر در این همایش حضور  دارند اضافه کرد:بیشتر کشورهایی که در حوزه دریایی حرفی برای گفتن دارند در این همایش حضور  خواهند داشت .
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، وضع حمل و نقل دریایی مواد نفتی در سال ٢٠١٦ را بهتر و مناسب‎ تر از سال ‎های گذشته پیش ‎بینی و در پاسخ به سوالی درباره تاثیر کاهش قیمت در کرایه‎ های حمل اظهار کرد : نرخ حمل و نقل دریایی با قیمت نفت رابطه مستقیم ندارد به گونه‎ ای که گاهی قیمت نفت کاهش یافته و بر اساس آن تقاضا و مشتری افزایش می ‎یابد این موضوع باعث می‎شود که حمل و نقل دریایی نیز افزایش یافته و نرخ آن نیز بالاتر رود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: