تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۷۲۶
تعداد بازدید: ۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
انجمن مهندسی دریایی ایران برگزار می کند:
انجمن مهندسی دریایی ایران در نظر دارد د نشست هم اندیشی با عنوان "الگوی چند وجهی برنامه جامع توسعه دریا محور" را به منظور بهره گیری از ظرفیت شبکه متخصصین کشور سه شنبه 15 اسفند ماه 1402 برگزار نماید.
به گزارش مارین نیوز از روابط عمومی انجمن مهندسی دریایی ایران، این ایده در راستای توسعه فرهنگ گفتگو و رسیدن به تصویر مشترک از برنامه جامع توسعه دریا محور، در معرض نقد و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. به گفته دکتر شهراد کوکبی جهرمی که ارائه دهنده این نشست است، در الگوی پیشنهادی سعی گردیده است با استناد به اسناد بالا دستی به ابعاد مختلف اقتصادی، صنعتی و اجتماعی توسعه دریا محور با تاکید بر توانمند سازی نهادهای اجتماعی اقتصادی منطقه ای، ورود گردد.
ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریا محور موجب ایجاد انرژی و انگیزه در مجموعه نهادهای مرتبط با حکمرانی حوزه دریا در بهره برداری موثر و پایدار از منابع سواحل و دریاها گردیده است. تدوین برنامه جامع توسعه دریا محور برای رسیدن به جایگاه شایسته جهانی و مقام اول منطقه طی دوره ده ساله را می توان به عنوان محور اصلی سیاست های ابلاغی در نظر گرفت. از سوی دیگر، آسیب شناسی برنامه های توسعه کشور نشان می دهد که این برنامه ها به دلیل فقدان مشارکت عمومی در تهیه و تدوین آنها از اثر بخشی کمی برخوردار بوده اند.
در راستای اهداف فوق و به منظور بهره گیری از ظرفیت شبکه متخصصین کشور بدینوسیله از کلیه ذینفعان حوزه توسعه دریا محور کشور مانند نهادهای دولتی و خصوصی، اساتید، متخصصین و ... دعوت میگردد تا با حضور موثر خود در نشست پیش رو، شرایط گذار از پراکندگی موجود در نظام سیاست گذاری کشور به سمت وحدت و هم افزایی در حوزه حکمرانی دریا را فراهم نمایند. 
زمان برگزاری:  سه شنبه 15 اسفند ماه سال 1402، ساعت 9 الی 12 
محل برگزاری: تهران، بلوار کشاورز، خیابان شهید نادری، نبش خیابان شهید حجت دوست، پلاک 15، ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت (شهید نادری)، طبقه همکف، سالن شهید همت





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: