تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۷۰۷
تعداد بازدید: ۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
استاندارهرمزگان گفت: شرایط این استان از هرحیث برای برای سرمایه گذاری دربخش دریا وتوسعه پایدارصنایع دریایی فراهم است و با این روند توسعه و برنامه های كلان اقتصادی روش پیش می رود.
به گزراش مارین نیوز، جاسم جادری استاندارهرمزگان پنجشنبه در دیدار با مدیرعامل و عضو هیات مدیره صندوق توسعه صنایع دریایی كشور، برخورداری ازبیش ازهزاركیلومتر نوار ساحلی و 14جزیره مهم بهترین ظرفیت برای بهره گیری حداكثری از مزیت های اقتصاد دریا محور در هرمزگان دانست.
وی، با اشاره به اهمیت مزیت خدادادی دریا درهمه ابعاد توسعه، ادامه داد: برای استفاده ازظرفیت استفاده حداكثری این بخش باید برنامه های توسعه با نگاه دریا محور تدوین شوند چرا كه توسعه متوازن با سوگیری همه برنامه ها به این سمت و در واقع عمل به نظریه 'بازگشت به دریا' اتفاق می افتد.
استاندارهرمزگان اظهارداشت: برابر آمار 90 درصد تجارت جهان از طریق دریاها انجام و 60 درصد نفت جهان نیز در منطقه خلیج فارس است كه این امربه خوبی نشان دهنده مزیت های فوق العاده اقتصاد دریا محوراست.
جادری، با تاكید بر فعالیت بیشتر بخش خصوصی در برنامه اقتصاد دریا محور، اضافه كرد: همه ظرفیت های لازم برای حمایت از بخش خصوصی با رویكرد دریا محور در هرمزگان وجود دارد و سرمایه گذاری در این عرصه با توجیه اقتصادی بسیاربالایی همراه است.
وی تصریح كرد: سواحل شرق هرمزگان باعمق زیاد آب، قرارگیری در بالادست بندرهای امارات متحده عربی، فاصله بسیار كوتاه در مقایسه با دیگر بندرهای بزرگ آب های خلیج فارس با آب های اقیانوس هند و همچنین نزدیكی به خطوط بین المللی كشتیرانی دارای بهترین مزیت برای سرمایه گذاری در طرح هایی دریایی است.
وی، در ادامه با تاكید بر حمایت از طرح ها و برنامه های صندوق توسعه صنایع دریایی كشور، تصریح كرد: از راهبردهای صندوق توسعه صنایع دریایی برای تولید براساس مزیت های اقتصادی و تمهید شرایط برای توسعه پایدار صنایع دریایی حمایت لازم را خواهیم داشت و این ظرفیت برای حمایت از بخش خصوصی و تولید كنندگان باید به كارگرفته شود.
مدیرعامل و عضو هیات مدیره صندوق توسعه صنایع دریایی كشور دراین دیدار با اشاره به چشم انداز این صندوق در افق 1404 ، اظهار داشت: صندوق توسعه صنایع دریایی كشور مرجعی تخصصی برای تبدیل ظرفیت های دریایی كشوربه منافع ملی پایدار است.
مهرداد مظفری افزود: كانون فعالیت های مركزی این صندوق استان هرمزگان است كه با ظرفیت های فراوان این استان، توسعه دریا محورمی تواند بهترین مبنا برای توسعه كلان باشد.
وی ادامه داد: صندوق توسعه صنایع دریایی با هدف تحقق توسعه پایدار در بخش صنایع دریایی كشورتأسیس شده و به عنوان موتور توسعه صنایع دریایی كشور در نقش رابط بین حاكمیت و بخش خصوصی ایفای مسئولیت می كند.
وی خاطرنشان كرد: بطورقطع درسایه راهبردها و اهداف این صندوق، انجام مطالعات توسعه ای ، سرمایه گذاری و اعمال انواع حمایت هدفدار موجبات توسعه‌ روز افزون صنایع دریایی در كشور را فراهم می آورد.
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی كشور با قدردانی از نگاه دریا محور استاندارهرمزگان به توسعه و حمایت از برنامه های صندوق، اظهارداشت: ازآنجا كه تولید بر مبنای مطالعه بازار و بر اساس مزیت های اقتصادی به عنوان دو راهبرد این صندوق است دولت می تواند با تسهیل در فضای كسب و كار، تصویب قوانین و تزریق نقدینگی به توسعه صنایع دریایی كمك كند.
مظفری بیان داشت: توسعه‌ ساخت و تعمیر كشتی و صنایع فراساحل، ایجاد زنجیره‌ تأمین مطمئن، كاهش ریسك سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های دریایی، توسعه‌ ساحل نشینی و دسترسی به آب، گسترش ترانزیت و صادرات مجدد، مشاركت بین‌المللی، صادرات محوری، توسعه‌ استاندارد سازی، توسعه‌ بیمه‌های دریایی، مشاركت در صنایع فراساحل و حمایت از بخش خصوصی و تقاضای مردمی از جمله سیاست های كلی صندوق درحمایت از توسعه دریا محوراست.


منبع : ایرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: