تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۷۴۱
تعداد بازدید: ۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
یگان ‌های شرکت‌ کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴، تمرین «Photo Ex» و اجرای صورت ‌بندی و آرایش‌ های تاکتیکی را با موفقیت انجام دادند.
به گزارش مارین نیوز، رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در دریای عمان روز سه‌شنبه آغاز شده است و تا روز جمعه ادامه دارد. در این رزمایش، یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و یگان‌های شناوری کشورهای چین و روسیه شرکت دارند و نمایندگانی از کشورهای عمان، آذربایجان، قزاقستان، پاکستان و آفریقای جنوبی نیز حضور دارند.


امیر دریاداردوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ اظهار کرد: در این مرحله از برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه که از بامداد امروز به محل اجرای ماموریت در شمال اقیانوس هند حرکت کرده بودند، به اجرای تمرینات پرداختند.
وی افزود: در این مرحله از رزمایش، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه به سر فرماندهی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دنا و با استفاده از سلاح‌های تعیین شده به سوی اهداف سطحی در دریا تیراندازی کردند.
سخنگوی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۴ خاطر نشان کرد: همچنین در مرحله بعد تمرین صورت بندی و آرایش آفندی یگان‌های شرکت کننده در رزمایش متناسب با نظارت و پایش هوایی منطقه توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.
امیر دریاداردوم مصطفی تاج‌الدینی با بیان این که امنیت همه دریانوردان جهان برای ما اهمیت دارد،‌ تمرین برای مقابله با تروریسم دریایی را جزو اهداف رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۴ اعلام کرد.


در این رزمایش ناو شهید محمودی، ناو شهید حاج قاسم سلیمانی، ناو شهید ابومهدی المهندس و ناوچه تندر شهید توسلی و بالگردهای نیروی دریایی سپاه کنار رزمندگان ارتش قهرمان جمهوری اسلامی مقتدرانه حضور دارند.
ناوهای جدید الحاق شده به نیروی دریایی سپاه برای اولین بار است که در این رزمایش مرکب حضور دارند و به اجرای عملیات می‌پردازند.
از ویژگی‌های ناوهای نیروی دریایی سپاه در این رزمایش قابلیت حضور در ماموریت های طولانی در اقیانوس‌ها، دریامانی طولانی و حمل و استفاده از جدیدترین سلاح های پیشرفته تولید داخل است.
هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان کشورهای شرکت‌کننده و نشان‌دادن حُسن نیت و توانایی این کشورها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است.
از اهداف این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین‌المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، اقدامات بشردوستانه، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.
این رزمایش در منطقه‌ای به وسعت 17 هزار کیلومتر مربع در حال برگزاری است که سه تنگه راهبردی از پنج تنگه راهبردی جهان در شمال اقیانوس هند در اضلاع این محدوده قرار دارد. منطقه‌ای که مهم‌ترین مرکز تردد انرژی و تجارت در دنیا است.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: