تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۸۰۷
تعداد بازدید: ۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
استاندارهرمزگان بر افزایش اختیارات مدیران استان ها برای اجرای اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.
به گزارش مارین نیوز به نقل از استانداری هرمزگان، جاسم جادری در نشست معاونین هماهنگی امور اقتصادی استانداری های منطقه شش کشور شامل استان های هرمزگان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمر و خوزستان، با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی باید در چارچوب کارگروه های منطقه ای کارها پیش رود، عنوان کرد: در همایش استانداران نیز بحث اقتصاد مقاومتی مطرح و سه استان به عنوان الگو در این زمینه تعریف شدند و قرار شد از ظرفیت وزارتخانه ها در این زمینه استفاده و رقابتی برای اجرای اقتصاد مقاومتی میان استان ها ایجاد می شود.
استاندار هرمزگان ادامه داد: توجه کلی در برنامه ششم توسعه به سمت اقتصاد بدون نفت است و در سال ۹۵ دولت به طور جدی و برنامه ریزی شده وارد اجرای اقتصاد مقاومتی شده و در وزارت کشور نیز رویکرد توسعه پایدار مطرح است.
وی با اشاره به شاخص های توسعه پایدار در اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: افزایش تولید، مشارکت حداکثری آحاد جامعه، عدالت اجتماعی، توانمندسازی نیروی کار و ایجاد اشتغال و کارآفرینی، بهره گیری از توانمندی های جغرافیایی مناطق، آموزش و مدیریت مصرف منابع و انرژی از جمله این شاخص ها هستند.
جادری با بیان اینکه موقعیت استان های منطقه شش کشور بی نظیر است، اظهار داشت: ایجاد پایانه صادرات غیرنفتی به خصوص برای محصولات کشاورزی بسیار مهم است که با توجه به همجواری با خلیج فارس و دریای عمان می توانیم محصولات خود را صادر کنیم. باید از ظرفیت سرمایه گذاران هم استفاده کنیم و مورد به مورد مسائل مرتبط با سرمایه گذاری پیگیری شود.
استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه اختیارات مدیران استان ها برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید افزایش یابد، عنوان کرد: باید نظام درآمد هزینه ای در استان هایی که توانمندی دارند اجرایی و از ظرفیت استان ها به خوبی استفاده شود.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: