تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۹۸۷
تعداد بازدید: ۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
موسسه مشاوره کشتیرانی Drwery انگلیس معتقد است که امسال برای همه بخش‎های کشتیرانی کانتینری سالی چالش‎برانگیز خواهد بود.
به گزارش مارین نیوز، موسسه مشاوره کشتیرانی  Drwery انگلیس در تازه ‎ترین گزارش خود عنوان کرد که شرایط کنونی بازار کشتی‎ های کانتینری مالکان این کشتی‎ ها را وادار به پائین آوردن نرخ ‎ها برای کمک به کشتیرانی ‎های صدمه دیده، بیکار کردن کشتی ‎ها، فروش ناوگان و یا اوراق کشتی‎ ها کرده است.


بیشترین توجه بازار کشتی‎ های کانتینری به مسائل پایه ‎ای حمل دریایی کانتینر مربوط می ‎شود. کاهش روز افزون سود در سراسر این صنعت، دور جدیدی از ادغام‌ها و شکل‌ گیری اتحاد های جدید را شکل می‌ دهد؛ با وجود این، موسسه دِرِوئری اعلام کرد که درباره وضعیت مالی بخش دیگری از مالکان کشتی ‎های چارتر اطلاعات دقیق در دست نیست. دلیل این امر این است که مالکانی که خود در این حوزه فعال نیستند تمایلی به افشای اطلاعات مالی خود ندارند و بیشتر ترجیح می‌دهند در پشت صحنه باقی بمانند.
بر اساس اطلاعات مالکان مستقل کشتی ها در سال 2015 میلادی می‎توان فهمید که سال گذشته همچنان برای آنها سودآور بوده است. اما باید این را در نظر گرفت که فشار مالی روی این مالکان افزایش می‎یابد. دلیل اول اینکه با کاهش تقاضا برای کشتی‎ های کانتینری نرخ این کشتی ها پائین خواهد آمد، و دوم آنکه ریسک مذاکره مجدد برای اجاره کشتی‌ها افزایش می‌یابد زیرا وضعیت مالی مشتریان روبه وخامت می ‎رود.
یکی از مشکلات مالکان مستقل کشتی ‎های کانتینری این است که تمایل دارند سهم بیشتری از کشتی‎ های کوچکتر داشته باشند. به عقیده دروئری جذابیت کشتی ‎های کوچکتر به دلیل ورود کشتی های بزرگتر و با بهره‎وری بیشتر به ناوگان، کم شده است.
حتی در بخش هایی که سهم بازار مالکان مستقل کشتی با بقیه مساوی است مانند کشتی‎های پانامکس با ظرفیت چهار تا پنج هزارTEU، کشتیرانی‎ ها به شکلی غیر قابل اجتنابی مجبور به بیکار کردن تناژ کشتی‎ های خود می‎شوند. به همین دلیل است که مالکان مستقل تاکنون سهم بیشتری در کشتی‎های بیکار دارند.
توسعه کانال پاناما نیز به بیکار شدن کشتی‎ های پانامکس بیشتری خواهد انجامید زیرا کشتیرانی‎ ها سعی در استفاده از کشتی‎ های بزرگتر می کنند. دروئری معتقد است که امسال برای همه بخش‎ های کشتیرانی کانتینری سالی چالش‌ برانگیز خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: