تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۰۳۱
تعداد بازدید: ۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
سفیر ایران در برلین درباره نحوه و میزان پرداخت بدهی‌های ایران به بیمه هرمس گفت: بیشتر بدهی‌ها پرداخت شد و همچنین توافق کردیم بخش کمی از این بدهی که مربوط به کشتیرانی است اقساط پرداخت شود.
به گزارش مارین نیوز، علی‌ ماجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان گفت: تقریبا اکثر بدهی‌های ایران به شرکت بیمه هرمس پرداخت شد.
علی ماجدی در این باره اظهار داشت: مذاکرات با بیمه هرمس به کمک بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها تقریبا از 9 ماه پیش آغاز شد. با مذاکراتی که روز جمعه به همراه نماینده بانک مرکزی در برلین انجام شد، موضوع بیمه صادراتی هرمس به طور کامل حل شد و از روز اول تیر ماه این شرکت آماده خواهد بود تا تحت پروژه‌های ایران پوشش بیمه‌ای صادر کند.
وی با بیان اینکه با ورود بیمه هرمس که پروژه‌ها و کالا‌های صادراتی به ایران را پوشش می‌دهد، بانک‌های بزرگ را تشویق خواهد کرد که فعالیت‌ها و ایجاد تسهیلات برای پروژه‌های ایران را به حالت عادی در بیاورد، تصریح کرد: همچنین انتظار می‌رود تا آخر هفته در نشست کشورهای عضو او‌.ای‌.سی‌.دی (OECD) که درجه ریسک در خصوص سرمایه‌گذاری است و برای ایران مدت‌ها روی درجه 7 بود، به 5 کاهش پیدا کند.
ماجدی افزود: با همکاری وزارتخانه‌های زیربط در ایران، انتظار خواهیم داشت تا پایان سال میلادی بتوانیم از این پوشش بیمه هرمس استفاده کنیم و حدقل 2 یا 3 پروژه را تحت پوشش آن قرار دهیم.
سفیر ایران درباره نحوه و میزان پرداخت بدهی‌های ایران به بیمه هرمس هم گفت: تقریبا اکثر بدهی‌ها پرداخت شد و همچنین توافق کردیم تا بخش کمی از این بدهی که مربوط به کشتیرانی است به صورت اقساط پرداخت شود.

منبع : فارس 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: