تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۱۵۵
تعداد بازدید: ۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
ایجاد یک سایت جامع دریایی در کشور دریایی ایران لازم و جای خالی آن محسوس می باشد. این پایگاه جامع دریایی می تواند نقش صنعت دریا را پررنگ نماید و فرهنگ دریایی ایرانیان را ارتقا دهد.
به گزارش مارین نیوز، دبیر کارگروه ترویج ستاد دریایی معاونت علمی فناوری در خصوص  ضرورت یکپارچه سازی اطلاعات دریایی گفت : دغدغه ارتقاء نقش صنایع دریایی ایران در کشور و کشورهای منطقه و حتی سایر کشورهای دنیا از سالها پیش ایجاد شده است و وجود چنین سایتی می تواند جایگاه این صنعت مهم را بهبود بخشد.
بهنام رضایی در ادمه افزود : ایران با داشتن تقریبا 5800 کیلومتر ساحل در شمال و جنوب کشور و دسترسی به رودخانه ها و حوضچه های آبی، دارای ظرفیت های عظیمی در توسعه  صنایع دریایی دارا می باشد. لذا گنجاندن تمامی این ظرفیت ها از منظر صنعتی، علمی، اقتصادی در یک پایگاه جامع دریایی برای استفاده عموم از اهداف ستاد دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راه اندازی این سایت بوده است.
وی مهم ترین اهداف راهبری این پایگاه را حرکت در سه حوزه تعاملی، جامع و کاربردی دانست و گفت : با این سه هدف راهبری میتوان این پایگاه جامع را مناسب مدیران رده بالا و میانی، صاحبان صنعت و اقشار تحصیل کرده دانشگاهی و دانشجویان بر شمرد.
سایت های تشکیل شده در این پایگاه عبارت اند از:

پایگاه اطلاع رسانی محصولات و تجهیزات دریایی
پایگاه اطلاع رسانی مشاغل و فناوری های دریایی
تالار گفتمان دریایی
پایگاه اطلاعات شرکت ها،حمایت ها و مناقصات حوزه دریا
پایگاه داده های دریایی و بانک های اطلاعاتی

لازم به ذکر است پایگاه اطلاعات دریایی ایران(imarine) به همت ستاد توسعه دریایی و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و انجمن مهندسی دریایی ایران راه اندازی و در اختیار  عموم قرار گرفته است.

آدرس پایگاه: imarine.ir

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: