تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۲۰۸
تعداد بازدید: ۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
«محمدحسن فدائی فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا با سفر به ایالت گالیسیا (شمال غرب) با مقامات این ایالت دیدار و در مورد افق های اقتصادی و تجاری کشورمان با آنها گفت و گو کرد.
به گزارش مارین نیوز، محمدحسن فدائی فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در جریان این سفر ضمن بازدید از تأسیسات بندر 'ویگو'، در نشست موسسه توسعه اقتصادی گالیسیا موسوم به IGAPE در حضور مدیران بانکی و شرکتهای تجاری فعال در بخش های خودروسازی و قطعه سازی، کشتی سازی، شیلات و پرورش آبزیان، کنسروسازی، صنایع چوب، مواد غذائی و فنآوری اطلاعات و ارتباطات سخنرانی کرد.
وی با اشاره به تاریخ چهارصد ساله روابط حسنه سیاسی با اسپانیا و تبادل هیأت های عالیرتبه بین دو کشور، فضای سیاسی و اقتصادی ایجاد شده در فضای پسابرجام را تشریح و نسبت به احیاء روابط اقتصادی گذشته و افزایش مبادلات تجاری ابراز امیدواری نمود. 
وی در این نشست با معرفی ظرفیت ها و توانمندیهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشورمان و تشریح پروژه های عظیم سرمایه گذاری 360 میلیارد دلاری در بخش های مختلف از جمله انرژی، زیرساخت ها (فرودگاهی، راه آهن، مترو و احداث هتل و بیمارستان)، گردشگری، بهداشت و پزشکی، صنعت (بویژه خودروسازی)، کشاورزی و شیلات شرایط کنونی کشورمان را فرصت مغتنمی برای شرکتهای اسپانیایی جهت سرمایه گذاری توام با تأمین مالی و انتقال فنآوری در ایران دانست و یادآوری نمود که موسسه ضمانت اعتبار تجارت و صادرات اسپانیا سقف اعتباری تجارت با جمهوری اسلامی ایران را نامحدود اعلام کرده است.
دراین نشست «آلفردو رودریگز» مدیرکل موسسه ایگاپه ضمن معرفی ظرفیت های اقتصادی گالیسیا و درچارچوب بین المللی ساختن فعالیت اقتصادی شرکتهای فعال در این ایالت، از توسعه روابط اقتصادی شرکتهای گالیسیایی با شرکتهای ایرانی استقبال و آمادگی خود را برای تسهیل تجارت بین دوکشور اعلام داشت.
ایالت گالیسیا ششمین قطب مهم اقتصادی اسپانیا در زمینه خودروسازی، شیلات و کنسروسازی، مواد غذائی، کشتی سازی، نساجی و صنایع چوب با 56 میلیارد یورو تولید ناخالص ملی است و شهر ویگو پرجمعیت ترین و مهم ترین شهر بندری ایالت گالیسیا از نظر تولید خودرو و محصولات شیلاتی و لبنی می باشد.
سفیر کشورمان همچنین در این سفر با رئیس دولت ایالتی، رئیس دانشگاه، شهردار و سر اسقف کلیسای جامع شهر سانتیاگو د کومپوستلا دیدار و گفتگو کرد.

منبع : ایرنا 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: