تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۲۸۹
تعداد بازدید: ۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
مدیرکل مرکز علم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور گفت: در مسیر کاربردی شدن هواشناسی، با توجه به اهمیت و پرکاربربودن بخش دریایی، تهک دریایی در استان مازندران راه اندازی شد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل مرکز علم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور در جلسه هماهنگی برنامه ملی توسعه هواشناسی کاربردی در بخش دریا با اشاره به اینکه ضریب نفوذ هواشناسی در جامعه به نوعی تمام اقشار را در برمی‌‌گیرد، گفت: سال‌ها است از طریق رسانه‌های نوشتاری، گفتاری و تصویری ارتباط یک سویه با کاربر نهایی داشته‌ایم و در راستای دوسویه شدن این ارتباط اقدام به راه‌اندازی سامانه تهک کردیم.
لایقی تصریح کرد: در سامانه تهک قصد داریم در حوزه کاربران هواشناسی فرهنگ‌سازی کنیم تا آنها بدون اطلاعات هواشناسی اقدام به کاری نکنند و در ادامه از طریق نظرسنجی بازخوردهای لازم را از آن‌ها بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: در مسیر کاربردی شدن هواشناسی، با توجه به اهمیت و پرکاربربودن بخش دریایی، تهک دریایی در استان مازندران راه اندازی شد تا کاربران این حوزه به ‌صورت مستقیم با هواشناسی ارتباط داشته باشند و به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
لایقی افزود: مازندران از استان‌های پیشرو درتهک دریایی است که به خوبی در این زمینه فعال هستند و امیدوارم با افزایش تعداد کاربران در این حوزه به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.
به گزارش مارین نیوز، نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی مازندران نیز اظهار کرد: با تلاش همکاران اداره دریایی هواشناسی مازندران و حمایت های سازمان هواشناسی کشور تهک دریایی در استان مازندران راه اندازی شد و اکنون در این استان خدمات هواشناسی دریای به روز و برخط به کاربران این حوزه ارائه می شود.
وی افزود: هواشناسی دریایی و پیش بینی وضع دریایی ارتباط مستقیمی با جان افراد به ویژه در مباحث شنا و گردشگری دریایی دارد که امیدواریم مسافران و افرادی که قسمت استفاده از دریا را دارند به توصیه های هواشناسی در این زمینه توجه داشته باشند و در بحث ناوبری و کشتیرانی، شیلات نیز هواشناسی ارتباط نزدیک با آنها داریم و خدمات هواشناسی دریای را به این کاربران تخصصی نیز ارائه می دهیم.

منبع : ایسنا 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: