تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۳۶۱
تعداد بازدید: ۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
مدیرعامل شركت مهندسی و ساخت تاسيسات دريايی : این شرکت به عنوان بزرگترين شركت فراساحلی كشور ارتقاء فناوری و دانش فنی در حوزه دريايی نفت و گاز را به عنوان يكی از راهبردهای اساسی خود با جديت دنبال می كند.
به گزارش مارین نیوز، مهندس ابوالقاسم رحمانی ساخت داخل گوی شناور (SPM) و تجهيز كليدي آن موسوم به محور چرخان (Swivel ) همچنين نصب و راه اندازي بسته كامل SPM شامل بخش زيرسطحي و بخش شناور و اتصالات (floating hoses and Riser) مربوطه را از فناورهايی جديدی دانست كه شركت مهندسی و تاسيسات دريايی ايران آنها را بومی سازی كرده است.
مدیرعامل شركت مهندسی و ساخت تاسيسات دريايی با اشاره به اینکه گوی شناور (SPM) تجهيزي است که جهت انتقال و بارگيري فرآوردههاي نفتي در کشتيهاي نفتکش مورد استفاده قرار مي‌گيرد بیان داشت:  طراحي و ساخت اين تجهيز كه در اختيار تعداد محدودي از شرکتهاي دنيا قرار دارد جزء موارد تحريمي اصلي صنعت نفت ايران قرار داشته، اين امر نيز موجب شد تا شركت IOEC در راستاي بوميسازي ساخت اين تجهيز در ايران، تصميم به ساخت SPM در داخل کشور بگيرد. 
مهندس ابوالقاسم رحماني، تربيت نيروی انسانی ماهر و مجرب را از ديگر راهبردهاي شركت متبوع خود به منظور ارتقاي فناوري در حوزه فراساحل نفت و گاز دانسته و افزود: با برنامه‌ريزی آموزش انجام شده بالغ بر 50 نيروي نخبه جوان از سال گذشته تاكنون كه در راستاي ارتقای دانش بدنه شركت صورت گرفته است، از اقدامات اين شركت در اين راستا به شمار مي رود.
وي تصريح كرد:‌ مشاركت با شركت‌هاي معتبر بين المللي به عنوان يكي ديگر از راهبردهاي اصلي توسعه فناوري اين شركت از اهميت بسزايي برخوردار است كه در اين راستا،‌ مذاكره با چند شركت خارجي معتبر بين‌المللي از كشورهاي مختلف از جمله نروژ، ايتاليا، هلند و كره جنوبي در دست اجراست. 
مهندس رحمانی همچنين ناوگان دريايي كامل جهت حمل، نصب، لوله گذاري و راه اندازی با قابليت عمليات در جبهه هاي موازي (SYMOPS) شامل قابليت اسكان تا 1600 نفر و مديريت همزمان بالغ بر 35 شناور عملياتی در فراساحل قابليت ليفت سازه‌هاي سنگين(1000-3500 تن) و فلوت‌آوور سازه‌هاي فوق سنگين (4000-8000 تن) را از دستاوردهای شركت تحت مديريت خود در عرصه فناوي صنعت نفت در حوزه فراساحل برشمرد. مديريت شناورهاي مدرن DP و لنگردار و نگهداري و آماده خدمات دهي آنها در تراز جهاني در اين خصوص قابل ذكر است.
مهندس رحماني در بخش ديگري از سخنانش، ورود به عرصه فن آوري لوله گذاري آبهاي عميق (Deep Water) از طريق پروژه صادرات گاز به عمان -كه مهندسي و نقشه‌برداري آن براي انجام FEED مربوط به مسير نيمه عميق صورت گرفته و براي بخش عميق هم هماهنگي لازم با مشاور و نقشه بردار انجام شده است و منتظر ابلاغ كارفرما مي‌باشد- را از ديگر پروژه هايي دانست كه شركت تاسيسات دريايي تلاش دارد تا با اجراي آن به فناوري آبهاي عميق دست يابد. در صورت مساعدت كارفرماي اين پروژه و با تحقق اين مهم،‌ كار اجراي سازه‌هاي فراساحلي در درياي عمان و خزر فراهم خواهد شد و خواسته اصلي نظام مبني بر اقتصاد مقاومتي، ‌اقدام و عمل محقق خواهد شد.  
وي همچنين تصريح كرد: دستيابي به فناوري حفاري دريايي نيز از ديگر راهبردهاي اين شركت فراساحلي است كه با آغاز عمليات حفاري 22 حلقه چاه فاز 14 پارس جنوبي محقق شده است. با آغاز عمليات حفاري نخستين حلقه چاه فاز 14 ميدان گازي پارس جنوبي كه شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ايران مسئوليت آن را برعهده دارد، اين شركت به طور جدي  و عملي به عرصه بالادستي صنعت نفت و گاز وارد شد و به جرگه شركت‌هاي حفاري نفت و گاز كشور پيوست. 
به اعتقاد اين مقام مسئول، صنعت فراساحل و اجرای پروژه های نفت و گاز دريايي از رشد بسيار قابل توجهي برخوردار بوده تا آنجا كه با وجود تحريم‌هاي ناجوانمردانه عليه ايران ولي  نوآوری‌ها و خلاقيت هاي متخصصين فراساحلي ايراني در کشور مانع از آن شد كه جای شرکت‌های خارجی که كشور را ترک کرده بودند؛ خالی بماند.
وي با تاكيد بر اينكه صنعت فراساحل نفت و گاز در کشور، صنعتي نو تلقي مي شود که با بهره گيري از توان  مهندسان جوان کشورمان؛ روز به روز شکوفاتر می‌شود،‌تصريح كرد: باور اينكه يك شركت ايراني توان لوله گذاري و راه اندازي آن در زير دريا و يا بارگيري،‌ حمل و نصب سكوهاي 3000 تني را داشته باشند در بيش از 15 سال گذشته وجود نداشت؛ اين در حالي است كه هم اكنون شاهد آن هستيم كه در يك مرحله بارگيري حدود 6 هزار تن سازه دريايي بر روي يك بارج بارگيري شده و در مدت كمتر از 10 روز نصب مي‌گردند.
مهندس رحماني كه در نشست تخصصي دستاوردهاي فناورانه صنعت نفت در حوزه فراساحل تاكيد كرد: اين توان مهندسي قابل توجه در كشور؛‌ موجب شده تا با كمبود جدي در بخش مهندسي  صنعت فراساحل كشور مواجه نباشيم و در اين راستا شركت تاسيسات دريايي تلاش دارد، دستاوردهاي متخصصان خود را در هجدهمين همايش صنايع دريايي به عرصه ظهور رساند.  
وي با بيان اينكه صنعت فراساحل هنوز در بخش هايي نيازمند خدمات شركت هاي خارجی است و با محدوديت‌هايي مواجه است،‌ تصريح كرد: اميد مي‌رود برگزاري همايش‌هاي تخصصي كه با ارائه مقالات و كارگاه‌هاي تخصصي همراه است بتواند،‌ توانمندي شركت هاي ايراني را در اين عرصه بيش از گذشته به همراه داشته باشد. 

منبع : روابط عمومی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: