تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۴۹۵
تعداد بازدید: ۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
با توجه به دوران پسابرجام و لزوم گسترش ارتباطات بین المللی ایران در حوزه دریا، حضور در نمایشگاه های بین المللی معتبر مانند SMM می تواند نتایج مفیدی برای صنعت دریایی کشور داشته باشد.
به گزارش مارین نیوز، نمایشگاه صنایع دریایی و کشتی سازی هامبورگ (SMM) از یازدهم شهریور ماه در حال برگزاری است و پاویونی با حمایت کامل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نمایشگاه SMM آلمان حضور یافته و دستاوردها، توانمندیها و ظرفیتهای یکدیگر را به اشتراک گذاشتند. خبرنگار مارین نیوز با مدیران و نمایندگان شرکتهای مختلف خصوصی و دولتی که توسط سازمان های متبوع خود به این نمایشگاه اعزام گردیده اند گفتگو و نظرات آنها را جویا شد. 
نظرات : 
- طبیعتا برنامه ریزی و حضور هماهنگ و یکپارچه شرکت های ایرانی این نتایج بهبود داده و توانمندی های کشور و ظرفیت های آن بهتر معرفی می شوند. 
حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این جهت ارزشمند بوده و لازم صنعت دریایی کشور به نحو احسن از این فرصت استفاده نماید. 

- حضور جامعه دریایی ایران در نمایشگاه های بین المللی معتبر دریایی باعث آشنایی شرکت های بین المللی با پتانسیل های سرمایه گذاری در زمینه های دریایی ایران خواهد شد. همچنین شرکت های ایرانی با حضور در نمایشگاه ها می توانند با دستاوردهای شرکت های خصوصی از کشورهای صنعتی آشنا که این موضوع باعث ایجاد ایده ها نو در شرکت های داخل می گردد. 
- نمایشگاه دریایی SMM2016 با توجه به حضور تعداد زیاد شرکت های فعال در حوزه طراحی، ساخت و تامین تجهیزات فرصت مناسبی جهت همکاری های مشترک در حوزه صنایع کشتی سازی و صنایع مرتبط می باشد که می تواند زمینه حضور فعال در این حوزه ها را به عنوان یک فرصت برای کشور فراهم نماید.
این امر با توجه به ارتباط مستقیم شرکت ها با هم باعث کوتاه شدن فرآیندهای مرتبط خواهد شد. 

- در این نمایشگاه، بازاریابی و عرضه محصولات مختلف صنایع دریایی در حوزه شناورهای تجاری و دیدار با فعالان و تولیدکنندگان و ارتباط با تامین کنندگان مختلف حوزه صنایع دریایی برقرار گردید که باعث انتقال دانش فنی و توسعه و پیشرفت بیش از پیش حوزه کشتی سازی به امید خدا خواهد گردد.

- با توجه به حضور گسترده شرکت های خارجی دیگر اکثرا از شرکتهایی که قابلیت بالایی در حوزه شناورهای تجاری داشته این موضوع باعث ایجاد و شناخت از آخرین دستاوردهای روز دنیا برای شرکت های داخلی شده لذا می توان گفت که برای مجموعه های داخلی دستاورد خوبی داشته است این اتفاق با ارتباط مستقیم صورت گرفته با این شرکت ها باعث تقویت این موضوع شده است. 

- حضور درچنین نمایشگاه ها بسیار عالی می باشد از جهت ارتباط مستقیم متقاضی/ خریدار/ تامین کننده/ و نفرات اصلی شرکت ها، همچنین دسترسی به آخرین دستاوردها و تکنولوژی روز دنیا، ایجاد بسترسازی جوینت ونچری طرفین برای ایجاد یک رابطه متناسب برای فروش و خرید/ صادرات، ادامه حضور و ایجاد پاویون دو طرف انجمن مهندسی دریایی و ستاد فناوری های ریاست جمهوری بسیار موثر است، بیشترین تاثیر در اشتغال و کار به صورت همکار خارجی و تولید انواع شناورها با تکنولوژی روز دنیا و همین طور صادرات و تامین نیازمندی های داخل کشور. 

- نمایشگاه SMM یک نمایشگاه بین المللی با حضور صدها شرکت دریایی در دو زمینه کلی صنایع کشتی سازی و فراساحلی تشکیل شده است و به دو بخش A : شرکت های اروپایی و بین المللی و B : بخش ملی و خارج از اروپا تقسیم شده که پاویون ایران نیز در آن حضور دارد. نمایشگاه بسیار بزرگ و از نظر علمی، فنی و صنعتی بسیار خوب ارزیابی می شود.

- با توجه به سیاست کلان کشور در استفاده از ظرفیت های دریایی موجود و توسعه دریایی، شرکت های بین المللی تمایل زیادی برای مشارکت در پروژه ها و طرح های دریایی ایران دارند در مذاکرات به عمل آمده با تعدادی از این شرکت ها مشخص شد علاوه بر مشارکت، حاضر به سرمایه گذاری در جهت توسعه صنایع داخلی ایران نیز هستند. 

- شرکت های ایران با حضوردر نمایشگاه های بین المللی با نوین ترین تولیدات و محصولات آشنا و به روز می شوند و زمینه همکاری های متعددی برای شرکت ها فراهم می گردد. ضمنا با تعدد منابع همکاری می توان محصولات را با قیمت های رقابتی و کیفیت مورد تایید مشتریان فراهم نمود.
ارتباطات بین المللی باعث شناخت بیشتر ایران و زمینه های همکاری و اعتبار ایران را فراهم می آورد. نمایشگاه ص 10 – نمایشگاه SMM هامبورگ نشان دهنده میزان ارتقای صنایع دریایی جهان و میزان عقب ماندگی کشورها از سایر کشورهای جهان می باشد که یکی از مهم ترین راه های پیشرفت TEAM WORK و کارگروهی می باشد. 

- برگزاری این پاویون و هماهنگی و حمایت از حضور تخصصی دریایی ایرانی در عرصه های بین المللی یک ضرورت است که دستاوردهای زیادی به دنبال خواهد داشت.
صرف حضور در این نمایشگاه به شناخت جایگاه ایران در صنعت دریایی جهان و مقایسه آن با کشورهای پیشرفته کمک شایانی می نماید. من به شخصه به این نتیجه رسیدم که برای توانمند شدن و حضور در عرصه های بین المللی باید تلاش زیادی نمود و کیفیت ها را ارتقا داد. 
بستر فراهم شده در این نمایشگاه می تواند منجر به توسعه همکاری های مشترک بین المللی و توسعه کیفیت تولیدات دریایی داخلی بازدیدهای مکرر و بازخوردهای متفاوت بازدیدکنندگان خارجی، نشان دهنده علاقه مندی آن ها برای ارتباط با ایران در حوزه دریاست. 

- مزایای شرکت ایرانیان در نمایشگاه های بین المللی از جمله SMM 
  • شکستن تابوی ارتباط موثر و همکاری فنی شرکت های خارجی با طرف های ایرانی 
  • آشنایی با تکنولوژی روز به کار رفته در صنایع دریایی 
  • تبادل اطلاعات فنی 
  • شناساندن توان فنی و تخصصی شرکت های ایرانی 5- ارتباط مستقیم و کنار زدن واسطه ها همواره باعث بالا رفتن هزینه های تمام شده برای شرکت های ایرانی شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: