تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۵۰۲
تعداد بازدید: ۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آلمان حضور ایران در نمایشگاه های معتبر بین المللی را فرصت گرانبهایی برای شرکتهای خصوصی، دولتی و همچنین بخش پژوهشی در راستای ارتقاء صنعت داخلی برشمرد.
به گزارش خبرنگار مارین نیوز، به دعوت کنسولگری جمهوری اسلامی در هامبورگ هیئت ایرانی حاضر در نمایشگاه هامبورگ عصر روز پنج شنبه در کنسولگری هامبورگ با آقای دکتر ظهوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران و دیگر همکاران کنسولگری ملاقات و در یک نشست صمیمی به بحث و تبادل نظر در خصوص موارد مرتبط با فعالیتهای کنسولگری پرداختند. 


دکتر ظهوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور حاضرین در این جلسه و نمایشگاه هامبورگ حضور ایران در نمایشگاه های معتبر بین المللی را فرصت گرانبهایی برای شرکتهای خصوصی، دولتی وهمچنین بخش پژوهشی در راستای ارتقاء صنعت داخلی برشمرد.  
سرکنسول ایران در آلمان اعلام داشت : قطعاً یکی از تجربیات موفق کشورهای توسعه یافته مانند آلمان برگزاری نمایشگاه های حرفه ای تخصصی بوده و برای فعالان وصنعتگران هر رشته در کشور نمایشگاه های تخصصی می تواند نقش بسزایی در انتقال تکنولوژی، تبادل اطلاعات و فناوری های نوین تخصصی در همان رشته باشد و همچنین در این نمایشگاه ها، ظرفیت های ایران می تواند به نمایش گذاشته شود.
ایشان همچنین اظهار داشتند طبق تفاهم نامه امضاء شده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تسهیل حضور شرکتهای دانش بنیان در سمینارها و نمایشگاههای تخصصی بین المللی، فرصتی مغتنم و بستری مناسبی برای استفاده شرکتها می باشد.
به گفته ایشان آنچه کشور آلمان را ممتاز کرده دو بخش مهارتی است، 70 درصد به تجربیات ومهارت ها می پردازند واینها در نمایشگاه کاملا محسوس است.
دکتر ظهوری با اشاره به اینکه در ایران نمایشگاههای زیاد وخوبی برگزار می شود اظهار داشتند : برای استفاده بهینه وحداکثر بهره برداری در یک زمان کم، علیرغم وجود پتانسل وامکانات موجود کشور در زمینه نمایشگاهی باید از تجربیات وانتقال تکنولوژی خارجیان در این خصوص استفاده نماییم تا نمایشگاههایی با کیفیت بهتر واستانداردهای بالاتر وبا نتایج ملموس تر بتوانیم برگزار نماییم.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران برای حضور قوی در این نمایشگاهها اعلام داشتند : مقدمات هرکاری نیازسنجی، مخاطب سنجی، امکان سنجی وآشنایی با سلایق طرف های مقابل می باشد، برای این کار شرکتها باید روابط عمومی های قوی، سایت های پرمحتوی وبه روز، بروشورهای حرفه ای و دیگر ابزار را داشته باشند.
دکترظهوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوعات مطرح شده و نحوه همکاری بانکها در بازکردن LC، تعاملات با اتاق های بازرگانی، تدوین قوانین وآئین نامه و تسهیل برای تردد هیئت های ایرانی به نمایشگاه های بین المللی توضیحات ارائه نمودند.
همچنین در این نشست محمدسعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی ضمن تشکر و قدردانی از کنسولگری برای میزبانی این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص اهداف حضور، نحوه همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین معرفی شرکتهای حاضر در این نمایشگاه پرداختند.
در ادامه این نشست حاضرین سوالات مختلفی در خصوص ارائه خدمات، نحوه همکاری وزارت خارجه برای حضور در نمایشگاه ها و همچنین انجام قراردادها مطرح نمودند.
در پایان حاضرین پیشنهاد نمودند با همکاری کنسولگری نشست های تخصصی در گروه های کوچکتر برای آشنایی بهتر و ارائه اطلاعات بین فعالان و صنعتگران دو طرف و همچنین نمایندگان اتاق های بازرگانی هر دو کشور برگزار گرد.


این نشست با ضیافت شام کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ به پایان رسید.      
لازم به یادآوری است انجمن مهندسی دریایی ایران با حمایت کامل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همراه با 50 نفر از مدیران و نمایندگان شرکتهای مختلف خصوصی و دولتی در نمایشگاه SMM آلمان حضور یافتند. این نمایشگاه که از شانزدهم شهریور افتتاح شد امروز بیستم شهریورماه 95 به کار خود پایان داد. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: