تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۵۶۵
تعداد بازدید: ۱۶۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
عضوهیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران با بیان اینکه بیکاری یکی از چالش های جدی کشور است، گفت: هیچ بخشی به اندازه حوزه های صنعت دریایی نمی تواند به اشتغال زایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور کمک کند.
 به گزارش مارین نیوز، حسن رضا صفری در گفتگویی با خبرنگار مارین نیوز با اشاره به اینکه  قطعا با رونق حمل و نقل دریایی چالش های صنایعی مانند کشتی سازی برطرف خواهد شد گفت : امیدواریم با کمک سفارشات جدید بتوانیم چالش های تولید، تعمیرات کشتی ها و تاسیسات دریایی را حل کنیم. 
عضوهیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران با بیان اینکه بیکاری یکی از چالش های جدی کشور است، گفت: هیچ بخشی به اندازه حوزه های صنعت دریایی نمی تواند به اشتغال زایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور کمک کند.
مهندس حسن رضا صفری افزود: اگر تولید و تعمیر در ایران شکل بگیرد مطمئنا بسیاری از مسائل مانند اشتغالزایی و عدم توسعه یافتگی بنادر حل خواهد شد. 
رییس کمیته قوانین، مقررات و استانداردهای انجمن مهندسی دریایی خاطرنشان کرد : به‌ طور مثال اگر صنعت کشتی‌سازی در کشور رونق یابد، این کار موجب ایجاد اشتغال بسیار زیادی خواهد شد.
صفری با اشاره اهمیت توسعه سواحل در کشور اظهار داشت : تا سیاست کشوری بحری نشود نباید انتظار داشت از منابع دریایی به‌خوبی استفاده کنیم. 
وی با بیان اینکه ما باید یک شروع مجددی را در یک فصل جدید آغاز کنیم افزود: فصل تحریم ها آموزش ها و تجربه های فراوانی به ما داد که این آموزش ها و تجربه ها به معیارهای اقتصاد مقاومتی باز می گردد. 
صفری گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومی است که در مقابل ناملایمات کسب وکار و زندگی از ما محافظت می کند و در شرایط تحریم، ما به اقتصاد مقاومی در مقابل ناملایمات اقتصادی دست یافتیم که  با عملکرد تیم دیپلماسی کشور،به یک سیاست مقاومتی هم دسترسی پیدا کردیم. 
مهندس صفری در ادامه خاطرنشان کرد: درحقیقت طی این مدت به یک سیاست ایده آل ، اقتصاد معیار و الگو دست یافتیم که باید روندی را که به آن دسترسی پیدا کرده ایم و توانستیم کشور را در مقابل ناملایمات حفظ کنیم ادامه دهیم. 
وی ادامه داد: برخی ها ممکن است این تصور را داشته باشند که می توانند از شرایط ایجاد شده سوء استفاده کنند اما آنها باید بدانند که مردم ایران هوشیار هستند و دیگر مردمی نیستند که هر کرداری را به راحتی بپذیرند. 
عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران افزود: با توسعه حمل و نقل دریایی و ناوگان مجددا به نیروی عظیم دریانورد نیاز پیدا خواهیم کرد که باید با تدوین برنامه های مشخص بلافاصله در تامین نیروی دریانورد اقدام کنیم. 
وی اظهار امیدواری کرد شرکت های کشتیرانی و نفتی بتوانند برنامه های توسعه ای خود را پیگیری کنند تا برنامه های توسعه ای منجر به فرایند و روندی شود که بتواند سایر مسائل بخش های صنعت دریایی را حل کند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
1
اول تعمیرات دریایی سپس بعد از بغلتک افتادن برویم سراغ تولید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: