تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۷۵۶
تعداد بازدید: ۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از اجرای از یک پروژه فناورانه در بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: برای نخستین بار در کشور، ترانستینر هوشمند توسط متخصصان ایرانی طراحی و راه اندازی شد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در این رابطه اظهار داشت: مفتخريم در سالی که به عنوان "اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال" نامگذاري شده است، يكی از فناوارانه ترين پروژه های كشور را رونمايی كنيم. پروژه ای كه موفقيت آن، راه را برای انجام كارهای مشابه، در زمينه تجهيزات استراتژیک بندری مانند ترانستينرها و گنتری كرين ها هموار كرده است. 
اله مراد عفیفی پور با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در رقم خوردن این موفقیت، ادامه داد: در اين پروژه با تكيه بر دانش بومی و توان نيروهای متخصص فارغ التحصيل دانشگاه های تراز اول ایران همچون صنعتی شريف، اميركبير و خواجه نصير، سيستم DC ترانستينر فرسوده سامسونگ شش با طراحی جديد به سيستم AC تبديل شد. 
به گفته عفیفی پور، در اين پروژه تمامی قسمت هاي الكتريكي ترانستینر تغيير كرده و حتی قسمت هايی از سازه دستگاه نظير اتاق برق، جك ها، تابلو برق ها و سپرها نيز طراحی و ساخته شده است.
وی اورهال، رنگ آميزی، تغيير سيستم DC به AC و طراحی سامانه پردازشی هوشمند PLC براي اولين بار در ايران را به عنوان مهم ترین اقدامات این پروژه دانست و تصریح کرد: سامانه پردازنده دستگاه سيستمی كاملاً جامع، كاربرپسند و تصويری است که كار با دستگاه را برای اپراتور و نيروي فني آسان و راحت می كند. 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: پيش از اين، نرم افزار پردازشي هوشمند PLC ترانسینرها در ایران از سازنده های بزرگ تجهيزات بندری خارجی خريداری می شد كه در اين پروژه با همت تيم طراح ایرانی، برنامه نويسی این نرم افزار ظرف مدت چهار ماه با موفقيت اجرا شد.


عفیفی پور اضافه کرد: سامانه پردازشي علاوه بر مديريت هوشمند دستگاه، بازخوردهای كاملي از تمامی قطعات دستگاه نظير ترمزها، كنتاكتورها، كنترل فازها، فيوزها، بركرها، درايوها، موتورها، فن ها، سيستم هاي ايمني و غيره ارایه می دهد تا آسيب هاي ناخواسته احتمالي دستگاه به صفر برسد.
لازم به ذکر است، ترانستینر از جمله دستگاه‌‌هاى پيشرفته و تجهیزات استراتژیک در بنادر محسوب می شود که جابه‌جایی، صفافى و بارگيرى کانتينر به کاميون‌ها در  پايانه های کانتينر به‌وسيله آنها انجام مى‌شود.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: