تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۲۵۱
تعداد بازدید: ۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
با همت کارکنان تعمیرات توربین سكوی سلمان، یک قطعه با اهمیت كمپرسور گاز HP برای نخستین بار در سكو در حالت افقی و بر روی اسكید تعویض شد.
به گزارش مارین نیوز از شرکت نفت فلات قاره ایران، در این عملیات، توربین كمپرسور A كه به دلیل نشتی شدید از LABYRINTH SEAL قسمت DISCHARGE كمپرسور  HPخارج از سرویس شده بود، با انجام تست‌های مختلف عیب‌یابی شده و پس از مطالعات لازم و ساخت ابزارهای مختلف برای نخستین بار در سكو،  LABURINTH SEAL یادشده تعویض و توربین كمپرسور دوباره راه‌اندازی شد.


برای تعویض این LABYRINTH SEAL ضمن جدا و ایمن‌سازی كلیه خطوط لوله ورودی و خروجی دستگاه می‌بایست كمپرسور از اسكید پیاده می‌شد و پس از فرستادن به كارگاه پیمانكار واجد شرایط و با امكانات كارگاهی، تعمیرات به صورت عمودی  انجام می‌گرفت و سپس دوباره مراحل نصب و محورسازی انجام می‌شد كه این كار علاوه بر زمان‌بر بودن و هزینه قابل توجه‌، افت تولید را نیز در پی داشت. ولی برای شتاب بخشیدن به كار و صیانت از تولید، این واحد با تلاش شبانه‌روزی تعویض LABYRINTH SEAL را برای نخستین بار در سكو در حالت افقی و بر روی اسكید با رعایت اصول مهندسی و با وجود مشكلاتی از قبیل نشتی گاز، كار با ماسك، گرمای طاقت‌فرسا و رطوبت بالا و ... انجام داد.
گفتنی است، این مشكل در كمترین زمان ممكن و بدون صرف هیچ هزینه‌ای برطرف شد و در این راستا مهندس حقیقی رییس و مسئولان منطقه لاوان نیز از زحمات این همکاران قدردانی كردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: