تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۳۲
تعداد بازدید: ۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
در پی برخورد ناوشکن آمریکایی با شناور سنگاپوری و اعتراض رسانه های چینی برای رفتار متکبرانه آمریکا و عدم رعایت قوانین دریایی توسط این کشور، یک مقام رسمی آمریکایی امروز چهارشنبه اعلام کرد، ژوزف آئوکوین فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا به علت وقوع حوادث متوالی برای کشتی های جنگی آمریکا در اقیانوس آرام از این سمت برکنار می شود.
به گزارش مارین نیوز، در پی اتفاقی که روز دوشنبه برای ناوشکن آمریکایی John S. McCain در تنگه مالاکا در منطقه جنوب شرق آسیا رخ داد و این ناو از کلاس Arleigh Burke با یک شناور باربری سنگاپوری برخورد کرد و حتی از سرنوشت ۱۰ ملوان آمریکایی در این حادثه نیز خبری در دست نیست، آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام رسمی آمریکایی امروز چهارشنبه نوشت : ژوزف آئوکوین فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا از این سمت برکنار می شود. علت اصلی برکناری وی، وقوع حوادث متوالی برای کشتی های جنگی آمریکا در اقیانوس آرام اعلام شده است.


به نوشته «دیفنس ولد» جدیدترین حادثه در این زمینه تنها دو ماه پس از آن رخ داد که ناو آمریکایی «فیتز جرالد» و کشتی باربری فیلیپین در آب‌های نزدیک به سواحل ژاپن باهم برخورد کردند و این حادثه موجب کشته شدن هفت ملوان آمریکایی شد.
«گلوبال تایمز» رسانه دولتی چین با انتقاد در این زمینه نوشت: نیروی دریایی آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوس آرام رفتاری متکبرانه دارد و رعایت حال کشتی‌های تجاری بزرگ را نداشته و اقدام‌های پیشگیرانه اجرا نمی‌کند و این مسئله منجر به بروز حوادث جدی می‌شود.
«چاینا دیلی» از دیگر رسانه‌های چین نیز در همین رابطه نوشت: کشتی‌های جنگی آمریکا بدون رعایت قوانین تردد دریایی و با سهل انگاری خدمه خود حرکت می‌کنند و بدین طریق مانع افزایش حضور کشتی‌ها در آب‌های آسیا می‌شوند.
گلوبال تایمز در بخش دیگر انتقاد خود از حضور نیروی دریایی آمریکا در منطقه نوشت: دو برخورد شدید در عرض دو ماه نشان می‌دهد که سطح آمادگی جنگی و مدیریت نظامی نیروی دریایی آمریکا کاهش یافته است.
وبگاه دیفنس ولد در خاتمه نوشت: نیروی دریایی آمریکا در تحقیقات خود در این زمینه بدین نتیجه رسید که برخورد ناوشکن یو اس اس مک‌کین ناشی از ضعف مهارت در دریانوردی و دیده بانی بوده و به همین دلیل  ناخدا و دو افسر ارشد دیگر این ناوشکن از سمت‌های خود عزل شدند.
رزم ناو John S. McCain نیز در سنگاپور پهلو گرفته است و عملیات جستجو و نجات برای یافتن ملوانان ناپدید شده ادامه دارد. 
این اتفاق آنقدر مهم و قابل تامل بود که نیروی دریایی آمریکا فعلا برنامه های عملیاتی خود را در سراسر دنیا متوقف کرد و دستور داد بازنگری کلی در سطح نیروی دریایی به اجرا گذاشته تا علت این حوادث ریشه یابی شود. کارنامه چنین تصادف هایی نشان می دهد آمار برخوردهای نیروی دریایی آمریکا در سالهای اخیر به شکل جالبی بالا رفته و نیرویی که از نظر تجهیزات، قوی ترین نیروی دریایی جهان محسوب می شود با مشکلات خاصی دسته و پنجه نرم می کند که همین مسئله سوالاتی را در بین بسیاری از فرماندهان آمریکایی و متخصصان این حوزه ایجاد کرده است.
گفتنی است، ناوشکن های کلاس Arleigh Burke نیروی دریایی ارتش آمریکا به نوعی معروف ترین ناوشکن عملیاتی حاضر در دنیا محسوب می شوند و نیروی دریایی آمریکا ۶۲ فروند از آنها را از سال ۱۹۹۱ که اولین نمونه وارد ناوگان رزمی شد، در خدمت دارد. وزن این ناوشکن ها حدود ۹ هزار تن و ابعاد آن ۱۵۴ متر طول و ۲۰ متر عرض است. این ناوشکن ها در حدود ۲۸۰ نفر خدمه دارد. این ناوشکن ها در سالهای اخیر تحت ارتقاء های مختلفی تحت عنوان Flight قرار گرفته اند و دارای سامانه ها و تسلیحات مختلفی هستند. به طور معمول این ناوشکن ها به سامانه ایجیس و رادار AN/SPY-۱D مجهز هستند. انواع رادارهای جستجوی سطحی و سامانه های سونار نیز در آنها نصب شده است. موشک کروز حمله به اهداف زمینی تاماهاوک، موشک های ضد هوایی استاندارد SM-۲ و موشک های ضد کشتی هارپون، موشک ضد هوایی SM-۳ ، SM-۶ RIM-۱۶۲ ، RIM-۱۶۱ و RUM-۱۳۹ از جمله دیگر تسلیجات موشکی این شناور هستند که به غیر از موشک های هارپون همگی از پرتابگر های عمودی مارک ۴۱ پرتاب می شوند.



منبع : خبرگزاری های داخلی 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: