تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۷۸
تعداد بازدید: ۲۱۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
امروزه با استفاده از سخت افزار و نرم افزار های کامپیوتری، بسیاری از مشکلات محاسباتی و دقت در اندازه گیری در صنعت کشتی سازی برطرف و دقت کار را افزایش داده است که می توان از مهمترین آنها به نرم افزار Tribon اشاره نمود.
به گزارش مارین نیوز، صنعت کشتی سازی، سنگین ترین صنعت وجزو پیچیده ترین آنها بحساب می آید. ساخت شناورهای با ظرفیت 700000 تن، کاری سخت و سنگین است. حضور رشته های مختلف و نیز تخصص های مختلف در طراحی و ساخت این شناورها ضروری بنظر می رسد. امروزه با استفاده از کامپیوترها، بسیاری از مشکلات محاسباتی و دقت در اندازه گیری برطرف شده و همچنین وجود ربات در صنعت، دقت کار را افزایش داده است. هر چند که فرایند طراحی و ساخت شناور، بر مبنای تجربه شکل گرفته، ولی وجود محاسبات پایداری و ... بدون کامپیوتر مقدور نیست. 
در صنعت کشتی سازی، نرم افزار های زیادی به بازار عرضه شده اند ولی همه آنها جوابگوی کامل حل مشکلات نبوده و یا در فرایند ساخت شناور توانا نیستند. از این نرم افزارهای مهم در این صنعت، TRIBON اگر اولین نباشد، یکی از مهم ترین نرم افزارها بشمار می آید. 
این نرم افزار علاوه بر کمک در ساخت شناور، در هر سه مرحله طراحی که طراحی مفهومی، طراحی پایه و طراحی دقیق شمرده می شوند، دخالت می کند. وجود جعبه ابزارهای (ماژول) مختلف مدلسازی، محاسباتی و مدیریتی در این نرم افزار، توجه هر نوع مهندس صنایع دریایی و کشتی سازی را به خود جلب می کند. 
بر خلاف نرم افزار Auto Ship که در طراحی دقیق نقش چندانی ایفا نمی کند و نیز فاقد قدرت مدیریتی است، TRIBON این خصوصیت را دارد و بر اساس فن آوریهای نوین مدیریتی و تبادل اطلاعات (Management Information System) قادر است اطلاعات مدلسازی و یا محاسباتی و یا مدیریتی را در بین ماژولهای مختلف رد و بدل کند. این کار به کاربر و طراح اجازه می دهد بتواند مدل ساخته شده در یک جعبه ابزار را به جعبه ابزار محاسباتی منتقل کرده و در آنجا عمل محاسبات پایداری هیدرودینامیکی و یا هیدرو استاتیکی انجام دهد. 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن رضا صفری
|
United States
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
سلام و عرض ادب
در اینکه این نرم افزارها واقعا نرم افزارهای کاربردی و قوی هستند شکی نیست اما به نظرم می رسد تا زمانی که صنعت ما هم نتواند این نرم افزارها را تولید کند، احاطه ایده الی برای انجام و مدیریت کار نخواهد داشت بنا براین پیشنهاد می نمایم که شرکتی دانش بنیان در این حوزه شکل بگیرد و متولیان امر و مشتریان اصلی (کارخانجات) هم حمایت کنند تا این نرم افزار ها نه فقط صرف رقابت بلکه برای بومی سازی دانش اصلی صنعت و تکنولوژیهای نوبن تدوین شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: