تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۴۱
تعداد بازدید: ۱۸۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، وجود حدود ۵ هزار کیلومتر مرز آبی کشور را یک فرصت خواند و گفت: هنر ما در صنایع دریایی استفاده از حداکثر توان داخلی در تولید و تعمیرات است.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ایزوایکو، وجود حدود ۵ هزار کیلومتر مرز آبی کشور را یک فرصت خواند و گفت: هنر ما در صنایع دریایی استفاده از حداکثر توان داخلی در تولید و تعمیرات است. 
منصور معظمی افزود: صنعت دریایی ما با توجه به شرایط اقتصادی هم اشتغال زاست و هم می توان با سرمایه گذاری نه چندان زیاد بخشی قابل توجهی از اشتغال را جامع عمل پوشاند. 
وی با اشاره به مشارکت شرکت ایزوایکو با شرکت کشتیرانی و شرکت نفتکش و یک شرکت خارجی تصریح کرد: کار را از تعمیرات شروع کردیم هر ساله حجم قابل توجهی از کشتی ها و شناورهای کوچک که متاسفانه در خارج از کشور تعمیر می شدند، هم اکنون در این شرکت انجام می شود و متقاعد کردن شرکت ها برای تعمیرات در داخل و انجام خدمات تعمیراتی در داخل کشور یک فرصت است. 
معظمی با تاکید بر ساخت کشتی های با ظرفیت های ۵۰ هزار تن در ایزوایکو گفت: این کار آغاز شده و مرحله بعدی مشارکت درقالب طراحی و ساخت کشتی در ظرفیت های بزرگ است. لیکن نکته مهم اعتماد و یک باور بین مصرف کننده ( شرکت های کشتیرانی) و تولید کنندگان (ایزوایکو، صدرا و اروندان و غیره) است که باید به وجود آید و انصاف نیست از توان حداکثری آنها بهره مند نشویم.
وی افزود : خوشبختانه تفاهمی بین طرفین ایجاد شده که انشااله آثار آن را در صنعت کشتیرانی مشاهده خواهیم کرد. 

گفتنی است، امروز اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به همراه رئیس هیات عامل ایدرو و استاندار بوشهر از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بازدید کردند و با ظرفیت ها و چالش های این مجموعه صنعتی آشنا شدند.

لازم به ذکر است، مجتمع کشتی سازی ایزوایکو با شش زیرمجموعه که به صورت هلدینگ مرکزی اداره می شوند از شرکت های تحت پوشش ایدرو است که در زمینه ساخت و تعمیر انواع شناورهای کوچک، متوسط و بزرگ، سازه های دریایی شامل سکوهای گازی و نفتی، تعمیر شناورهای داخلی و خارجی و همچنین ساخت و تعمیر سکوهای حفاری نفتی فعالیت دارد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
0
0
آقا بجای ساخت فعلا میتوان روی تعمیرات و درای داک کشتیهای اقیانوس پیما تمرکز کرد الان میلیونها دلاردر سال صرف تعمیرات کشتیهای کشتیرانی و نفتکش در درای داکهای کشورهای عربی میشود .آخه برای ایران افت داره که ناوگان نفتکش یره التماس کشورهایی مثل عمان و قطر رو برای تعمیرات بکنه والله ...
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: