تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۹۱
تعداد بازدید: ۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
عمليات بارگیری نخستین عرشه دریایی طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی پس از عملیات مهاربندی از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس آغاز شد.
به گزارش مارین نیوز، عملیات بارگیری سکوی فاز  ۱۴A با وزن ۲ هزار و ۳۵۰ تن با حضور فریدون همتی، استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران شرکت نفت و گاز پارس و شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با موفقیت آغاز شد. 


سکوی اصلی 14A با پیشرفت بیش از 96 درصد که به دست مهندسان ایرانی ساخته شده است پس از عملیات نصب که کمتر از یک ماه آینده به پایان می‌رسد تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری، برداشت 14/2 میلیون مترمکعب گاز غنی از این سکو آغاز خواهد شد. 
تولید روزانه ۵۶,۶ میلیون متر مکعب گاز غنی، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد و تولید سالانه ۱.۰۵ میلیون تن گاز مایع «LPG» (پروپان و بوتان) و یک میلیون تن اتان به منظور تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی از اهداف اجرای کامل فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی است.
اجرای پروژه این فاز به کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران، شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا)، شرکت پایندان و شرکت ماشین سازی اراک واگذار شده که مسئولیت رهبری کنسرسیوم را سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) عهده دار است. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: