تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۹۸
تعداد بازدید: ۱۹۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
قائم‌مقام شرکت کشتی سازی مدکندآلوی قشم گفت: توان تولید شناورهای مختلف در ایران وجود دارد بنابراین مشکل اساسی در این زمینه نداریم فقط مساله مهم این است که صاحبان امر بخواهند این امر در کشور انجام شود.
به گزارش مارین نیوز، قائم‌مقام شرکت کشتی سازی مدکندآلوی قشم در گفت وگو با خبرنگار بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‎های دریایی درباره یکی از محورهای این همایش مبنی بر نوسازی ناوگان فرسوده و سنتی دریایی کشور گفت: توان تولید شناورهای مختلف در ایران وجود دارد بنابراین مشکل اساسی در این زمینه نداریم فقط مساله مهم این است که صاحبان امر بخواهند این امر در کشور انجام شود.
رضا الماسی اظهار کرد: راه حل این کار بسیار ساده است به صورتی که ابتدا باید سازندگان شناورها شناسایی و توان آنها بررسی شود تا هر پروژه‎ای به سازنده مربوط به خودش ارجاع داده شود بدین صورت ساخت شناور و یا نوسازی و بهسازی شناورهای فرسوده برای کشور هم از لحاظ قیمت و هم از لحاط زمان به صرفه‎تر از واردات خواهد بود.

شرکت شناور سازی مدکندآلوی قشم
وی با بیان اینکه نوسازی شناورهای فرسوده سنتی دریایی سازمان بنادر می‎تواند از طریق کمیته وجوه اداره شده این کار را مدیریت کند، خاطرنشان کرد: این موضوع، موضوع بسیاری عادی در کشور ما است فقط مهم این است که سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر متولیان این امر بخواهند، ارده و همت کنند و پای کار بیایند.
الماسی گفت: اگر متولیان دولتی این کار، بخواهند باید ابتدا مکانیزم این کار طراحی و سیستم اصلاح شود و بعد از آن بعضی محدودیت‎ها برداشته شود اگر این اقدامات صورت گیرد بدون شک می‎توانیم به نوسازی ناوگان دریایی کشور دست یابیم زیرا ما این مهم را در اشل کوچکتر در کشتی سازی مدکندآلو با وجود همه تحریم‌ها انجام داده‎ایم.
وی تاکید کرد: با این طراحی مکانیزم و اصلاح سیستم ما توانستیم شناوری را که از محل واردات با قیمت 3.2 میلیون دلار تهیه می‌شد نهایتا با قیمت 1.6 میلیون دلار بسازیم و به دست متقاضی بدهیم.
قائم مقام کشتی سازی مدکندآلو با بیان اینکه علیرغم شعاری که در کشور برای حمایت از تولید داخلی داده می‎شود اما هیچ اقدامی صورت نمی‎گیرد گفت: برای حمایت از تولید داخل به خصوص در حوزه صنایع دریایی و کشتی سازی هیچ برنامه‎ای در کشور وجود ندارد.
وی درباره تاثیر برگزاری این گونه همایش‎ها در رفع مشکلات صنایع دریایی افزود: اینکه مجری اجرای این همایش‌ها چه شرکت و یا ارگانی باشد مهم نیست مهم آن است که دستاوردها و مصوبات این همایش‌ها با همان قوت و نیرویی که در همایش ذکر می‎شود پس از آن نیز اجرایی شود.


گفتنی است، شرکت تعاونی شناورسازی مدکندآلوی قشم با هدف تولید و تعمیر انواع شناورهای فایبرگلاس، آلومینیومی و فولادی در سال 1385 در جزیره قشم، منطقه کندآلو فعالیت خود را آغاز کرده است و با تکیه بر توان و استعداد نیروهای بومی و نیز استفاده از تکنولوژی روز دنیا توانسته گامی جهت رشد و تعالی صنعت کشتی سازی در منطقه بردارد. اشتغالزایی، به کار گیری نیروهای بومی منطقه، کمک به تولید ملی، ارتقای سطح کیفی و کمی صنعت کشتی سازی در منطقه و … از دیگر اهداف بیان شده در وب گاه این شرکت است. این شركت قادر به ساخت شناورهای آلومینیومی، فولادی و فایبرگلاس تحت كلاس و نظارت مشهورترین مؤسسات رده بندی دنیا می باشد. 

لازم به ذکر است، بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‎های دریایی با شعار "توسعه حمل و نقل دریایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی" 10 و 11 بهمن ماه امسال به میزبانی شرکت تایدواتر خاورمیانه و تولیت دبیرخانه هماهنگی ارگان‎های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در چابهار برگزار خواهد شد. در حاشیه این همایش 3 نشست تخصصی با محوریت "توسعه حمل و نقل دریایی ایمنی و امنیت دریانوردی"، "لجستیک بندری و نقش بخش خصوصی در توسعه دریایی" و "محیط زیست دریایی" برگزار می‌شود. 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
0
0
باورش سخت هست که در قشم چنین شرکتی داشته باشیم.
احسنت بر شما
لطفا یه فیلم ازفضای این کارخانه و شناورهای در حال ساخت و ساختار این شرکت تهیه و منتشر کنید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: