تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۳۸
تعداد بازدید: ۱۸۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل و نقل دریایی بار و مسافر کشور از سهم 70 درصدی بخش تعاون از اشتغال دریایی خبر داد و گفت: افزایش قیمت سوخت بر فعالیت شاغلان تعاونی‌های حمل و نقل دریایی بار و مسافر و امرار معاش فعالان تأثیر گذاشت.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های حمل و نقل دریایی بار و مسافر کشور، با بیان اینکه در حمل و نقل دریایی خلیج فارس و دریای عمان حدود 4هزار و 300 فروند لنج باری وجود دارد که در نوع خود بی نظیر است، عمده‌ترین چالش این حوزه را در شرایط کنونی نرخ بالای قیمت سوخت و فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل دریایی سنتی عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت حامل های انرژی توان حرکت و رقابت را از بخش حمل و نقل دریایی گرفته است.
به گفته احمد هاشمی در حال حاضر قیمت سوخت ناوگان دریایی بر اساس نرخ فوب خلیج فارس است و این رقم با توجه به نوساناتی نظیر رشد قیمت نفت، دلار و موارد دیگر تغییر کرده و در حال حاضر به رقم 23 هزار ریال رسیده است.
هاشمی با اشاره به تاثیرات افزایش قیمت سوخت بر روند فعالیت شاغلان این حوزه افزود: افزایش قیمت سوخت به دلیل عدم توان تامین، به مرور موجب خروج افراد شاغل در این حوزه و رشد فعالیت های کاذب و بعضا غیرقانونی خواهد شد، چراکه اکثر فعالان این بخش معمولاً فقط از طریق حرفه دریانوردی امرار معاش می کنند. همچنین قدیمی و کهنه بودن شناورها بر مصرف سوخت تاثیر مستقیم داشته و عملا شرایط سختی را برای شاغلان این حوزه ایجاد کرده است.
این تعاونگر با تشریح چالش ها به بیان راهکار و پیشنهاد نیز پرداخت و یادآور شد: تعیین قیمت فوب خلیج فارس برای سوخت، این صنعت را با مشکلات بسیاری مواجه ساخته است، اما در صورت حمایت دولت و در نظر گرفتن تخفیف در نرخ قیمت سوخت شناورهای مذکورمی توان از به بن بست رسیدن این صنعت جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: راهکار جلوگیری از بحران در این بخش ابتدا کاهش قیمت سوخت این شناورها سپس همزمان با نوسازی شناورهای فرسوده موجود و جایگزینی آنها با شناورهای جدید و دارای استاندارد طی یک برنامه 5 ساله می توان بصورت پلکانی و ظرف مدت 5 سال نسبت به آزادسازی قیمت سوخت اقدام کرد.





منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بنده هالو خدا
|
United States
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
انشاالله که گوش شنوا و چشم بینا پیدا شود و این مورد را با نگاه منصفانه و با دلی که یه کوچولو رحمی درش باشه نگاه کنه و نباشد جان کندن یک سری سرمایه گذار بخش خصوصی تحت عنوان مالک شناور و یک جماعتی که غیر از دریا نوردی کار دیگری یاد نگرفته اند و البته دریا نوردی هم می کنند و با هزار خون دل محموله ایی را جهت حمل پیدا می کنند اما روی دریافت دسترنج خود رقیبی پیدا می کنند به نام پول برای خرید سوخت . پول برای پرداخت هزینه های بندری که هیچ آیتمی از آن هم ریالی نیست همش به دلار محاسبه شده اون هم با ماخذ هر دلار 4200 تومانی . حالا همه اینها به یک طرف تا چشم به هم بگذاری دو و نیم سال و پنج سال رسیده و هنگام داک رفتن است که هیچی نباشد و فقط بخواهی ماست مالی کنی تا مجوز دریا نوردی داشته باشی یه چرتکه بندازی اقلش یک میلیارد تمام می شود بعبارتی هر سال ارزش شناور تحت مالکیت مالک بخش خصوصی به بواسطه هزینه ها ی مترتب با آن در واقع افزایش می یابد اما در عمل اگر همین مالک شناورش را بفرشد نهایتا به قیمت اسکراب از او خریداری می کنند و عملا این مالکین میلیاردر های گدا هستند به عبارتی نام بزرگی دارند اما ده خرابه . با همه این احوالات وجود همین بخش خصوصی به گل نشسته برای شرکت های دولتی و خصولتی شده مایه عذاب . چرا
؟ چون شده اند موجب مقایسه بر سیستمی که مبنای آن فقط آمار است و آمار . و هزینه های بی حد و اندازه از منابع مالی لا یزال دولتی و هلدینگ های برزرگ منتسب به دولت و صندوق های دولتی . که اگر فقط یک بار یکی از بازرسان همین هلدینگ ها بخواهند عملکرد وهزینه کرد و درآمد این دو بخش را منصفانه بر روی ترازوی عدالت مقایسه کند بعد متوجه خواهند شد که چی به چی و کی به کی است آن وقت مشخص می شود که چرا بخش خصوصی زاده نا مادری است و از این صنعت ارث نمی برد . با اینکه همه چیز نمونه دارد . شما توجه بفرمایید مبلغ کرایه ایی که توسط سازمان راهداری تعرفه نموده تا بر اساس آن چنانچه کالایی با ناوگان خارجی حمل شود ( بقول خودشان ) در راستای حمایت از ناوگان داخلی ده درصد از کل کرایه را وارد کننده باید به حساب راهداری واریز نماید تا کالا خود را از گمرک ترخیص نماید را مبنا قرار دهند و بعد حساب کنند با توجه به ظرفیت ناوگان بخش خصوصی و مدت دریا نوردی آن و مقدار سوخت مصرفی در طی مدت سفر و تعداد خدمه . و هزینه های بندری در مبدا و مقصد آذوقه و هزار هزینه دیگر که اجتناب ناپذیر است را محاسبه کند بعد خودشان بیایند از مانده و سود حاصله از کار مجموعه ایی را که در این شرایط قرار گرفته راهبری نمایند .
یعنی آقایان خودشان نمی دانند که زیر ته دیگ پلو نیست یا اصلا خورشت از پلو بیشتر شده یعنی هزینه ها خیلی بیشتر از در آمد و وجود فعالین بخش خصوصی در این عرصه فقط نشان سرتقی آنان است یا اینکه چاره ایی ندارند . یا اینکه بلا نسبت آقایون مالکین بخش خصوصی عقل خود را از دست داده اند البته یک مورد را باید مد نظر قرار دهیم که کار این بخش شده کلاه تقی را برداریم و سر نقی بگذاریم . این وسط فقط مقدار بدهکاری بیشتر و بیشتر می شود .
ولی باور کنیم که آنان که برای این بخش تصمیم می گیرند می دانند که تمام بخش خصوصی فعال در این عرصه به چه کنم چه کنم افتاده اند . اما از الان تا هر وقت که دلشان بخواهد برای این بخش گریه می کنند و با اینکه نان دستشان است و می دانند این بخش از گرسنگی در حال فوت هستند یک تکه از نان خودشان را به این گرسنه در حال مرگ نمی دهند پس گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من آن که بجایی نرسد فریاد است .
بنده خدا
|
United Kingdom
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
یاصاحب دریاها
سلام . به شتر گفتد تو چرا اینقدر گردنت کج و معوج است شتره جواب داد بنده خدا تو بگو من کجام راست است ؟ شده حکایت و حال و روز کشتی و کشتیرانی بخش خصوصی اینروزها ما . نمونه : در تاریخ 1397/04/31 نامه ایی را از شرکت ####دریافت داشتیم به نقل مضمون که از تاریخ 2018/08/01 بدلیل تحریم های موجود و مشکلات انتقال ارز . این شرکت قادر به ارائه خدمات سامانه اینمارست به شناورها نیستیم و ارائه خدمات در تاریخ اشاره شده قطع خواهد شد (( یعنی عملا ارتباط با شناورانی که از این سامانه استفاده می کنند قطع خواهد شد )) یعنی چنانچه مثلا شناور ایرانی بخواهد در یک بندر روسیه {استاراخان } پهلو گیری نماید که لازمه آن ارسال ایمیل به بندر مذکور است هیچ وسیله ایی که شناور ایرانی بتواند این کار را انجام دهد ندارد یعنی عملا لال شده . اما از طرف دیگر یکی از مواردی که موجب کد c برای شناوران ایرانی در بنادر ایران توسط پورت استیت می گردد همین مورد اینمارست و عدم کارکرد آن است . حالا همین مورد را بیائید با پورت استیت بنادر شمالی ایران رایزنی نمایید یک کلمه می شنوید که به ما ربطی ندارد اینمارست کشتی باید کارآیی داشته باشد چگونه آن به ما ربطی ندارد . یعنی تو تا هزار روز بگو نره اون میگه بدوش . حالا آقای مارین نیوز شما بفرمایید این مورد را کجای دلمان بگذارییم .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: