با همت و خودباوری کارکنان سکوی سروش، کار تعمیر Dry gas seal) DGS) کمپرسور گاز فشار بالا در این سکو با موفقیت انجام شد.
به گزارش مارین نیوز، کمپرسورهای گاز از حیاتی ترین دستگاه های سکوی سروش هستند که کار تامین گاز با فشار کافی برای سوخت اصلی توربین ها و صادرات را انجام می دهند و تاکنون کار تعمیر DGS این کمپرسورها توسط شرکت های پیمانکار با صرف وقت و هزینه هنگفت انجام می شد.
به گفته صفری رییس تعمیرات سکوی سروش، با بوجود آمدن مشکل برای "سیل" یکی از این کمپرسورها، واحد تعمیرات سکوی سروش به سرپرستی علی سرکهکی پیشنهاد تعمیر آن را ارائه داد که با توجه به سوابق درخشان نفرات، مورد موافقت مسئولان قرار گرفت.
با مطالعه، دقت و استفاده از تجارب گذشته مراحل کار بر روی "سیل" هر دو سمت کمپرسور شامل باز کردن ادوات جانبی و درآوردن "سیل" معیوب از محفظه، جداسازی بخشهای مختلف، عیبیابی، سرویس و تعویض قطعات معیوب، بستن مجدد بخشهای "سیل" بر روی هم، جا زدن "سیل" در محفظه و بستن ادوات جانبی و ... انجام گرفت.
پس از انجام تست های مربوطه و اطمینان از عملکرد "سیل"، کمپرسور با موفقیت راه اندازی و زیر بار قرار گرفت و به این ترتیب گام بزرگی در جهت خودکفایی و استفاده از توان نیروها در جهت منافع شرکت برداشته شد.
بر اساس گزارش روابط عمومی منطقه بهرگان نفت فلات قاره، مهندس سرکهکی و تیم تعمیرات سکوی سروش، تاکنون انجام کارهای بزرگی از جمله تعمیر انجین توربین سکو، رفع عیب ژنراتورهای اضطراری، تعمیر پمپ نمکزدا و ... را در کارنامه خود دارند .