تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۵۱
تعداد بازدید: ۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
یک شرکت دانش ‌بنیان داخلی موفق به تولید قایق ‌های دوگانه با کاربرد سطحی و جانمایی در بالگرد و پرنده ‌های آب ‌نشین شده است، این قایق ‌ها به‌ نوعی شبیه ‌سازی‌ شده مدل ‌های پیشرفته هستند و دانش و فناوری ایرانی در تولید به آن ‌ها تزریق ‌شده است.
به گزارش مارین نیوز، نماینده شرکت دانش ‌بنیان آرش‌ شاتین با اشاره به دستیابی این شرکت به فناوری تولید قایق‌های دوگانه با کاربرد سطحی و جانمایی در بالگرد و پرنده‌های آب‌نشین، اظهار داشت: این نوع قایق ‌ها به‌ نوعی شبیه ‌سازی ‌شده مدل ‌های پیشرفته هستند که دانش و فناوری تولید‌شده ایرانی به آن‌ ها تزریق‌شده است. از سوی دیگر خوشبختانه به دلیل کیفیت بالای این محصول و کاربردهای متنوع آن، این محصول در فروش نیز به موفقیت ‌های چشمگیری دست پیدا کرده است. 
رحمانی در ادامه لازمه  استمرار این موفقیت‌ ها را به تداوم دانش ‌افزایی و فناوری روز وابسته خواند و گفت: حمایت‌ های مادی و معنوی می‌ تواند سبب توسعه این محصول شود؛ البته این حمایت ‌ها در بسیاری موارد نیازمند تعامل بین دستگاه‌ ها و نهادهای مختلف است. 
وی در پایان حضور در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور را امری ضروری برای ارتباط بیشتر با سرمایه ‌گذاران و توسعه محصولات دانش ‌بنیان قلمداد کرد و گفت: حضور در این نمایشگاه می ‌تواند سبب افزایش آگاهی مسئولان و سرمایه‌ گذاران از دستاوردهای این حوزه و درنهایت افزایش حمایت ‌ها و تسهیلات شود. 

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان «آرش‌شاتین» در پی برگزاری چهارمین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت، در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی که در حاشیه این جشنواره برگزار خواهد شد؛ از قایق ‌های تک ‌نفره با کاربرد هوا دریا و دوگانه رونمایی می‌ کند. 

شایان توجه است، چهارمین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان معاونت علمی‌و‌فناوری ریاست‌جمهوری، یکم تا سوم آبان ماه در محل باغ‌موزه دفاع مقدس در تاریخ 1 الی 3 آبان ماه برگزار می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: