تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۶۵
تعداد بازدید: ۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
کارگروه زیست ‌فناوری دریای ستاد توسعه زیست‌ فناوری معاونت علمی در ادامه اجرای طرح های حوزه زیست فناوری دریا، قصد دارد طرح نقشه راه ملی زیست‌ فناوری دریا را اجرایی کند.
به گزارش مارین نیوز، چشم انداز کلی طرح شامل توسعه زیست فناوری دریا در ایران به عنوان قطب تولید کننده فرآورده های زیستی دریایی و مرجعیت علمی در منطقه خلیج فارس در حوزه بهداشت و سلامت، محیط زیست، تولید آبزیان و صنایع مختلف است.
هدف از اجرای این طرح، کمک به برطرف کردن چالش های موجود در حوزه سلامت، رفاه، تولید غذا و خدمات به انسان است. ایجاد شبکه اطلاعات ملی با عضویت دانشگاه ها، موسسات پژوهشی و بخش خصوصی (خصوصاً شرکت های دانش بنیان) با هدف یکپارچه سازی اطلاعات، شناسایی چالش های اقتصادی، اجتماعی، تحقیقاتی، فن آوری و همچنین اولویت بندی موضوعات تحقیقاتی و نوآوری های مربوط به حوزه زیست فناوری دریا، شناسایی پتانسیل موجود در شمال و جنوب ایران، حمایت های سیاستی و زیر ساختارها باعث افزایش سهم حوزه زیست فناوری دریا در تولید ناخالص ملی و تربیت نیروی متخصص و ایجاد اشتغال و شکل گیری بازار های جدید می شود.
ارائه نقشه راه براساس سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در 5 موضوع مورد توجه در حوزه زیست فناوری دریا تهیه  می شود که این برنامه ها در حوزه های مختلف شناسایی ظرفیت و پتانسیل موجودات دریایی شناخته شده در کشور، فرآوری و تولیدات ذی توده موجود، ایجاد نوآوری و تقسیم بندی تولیدات زیستی، فن آوری ها و زیر ساختارهای در دسترس و سیاست حمایتی و مشوق ها در حوزه زیست فناوری دریا می شود.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی به آدرس biodc.isti.ir مراجعه کنند.

شایان توجه است، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در خواستی را برای ارائه پیشنهاد (RFP) در خصوص طرح "نقشه راه ملی زیست فناوری دریا" در سایت خود قرار داده است. آخرین مهلت ارائه پیشنهاد طرح 97/7/25 می باشد. 

برای دانلود فرم درخواست برای ارائه پیشنهاد اینجا را کلیک کنید. 
برای دانلود فرم پروپوزال خام اینجا را کلیک کنید. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: