کد خبر: ۳۶۴۹۲
تعداد بازدید: ۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

افتتاح بزرگترین پایگاه گارد ساحلی قطر در خلیج فارس / همراه تصاویر

قطر در بحبوحه تنش‌ های منطقه، بزرگترین پایگاه گارد ساحلی خود را با حضور فرمانده نیروی دریایی آمریکا در غرب آسیا افتتاح کرد.
به گزارش مارین نیوز، بزرگ ترین پایگاه گارد ساحلی قطر در ساحل شرقی این کشور با حضور عبدالله بن ناصر آل ثانی نخست وزیر قطر، جیم مالوی، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین و شماری از نمایندگان کشورهای خارجی روز یکشنبه افتتاح شد. این پایگاه دریایی با نام "الظعاین" در سمیسمه در ساحل شرقی قطر و در ۳۰ کیلومتری شمال دوحه، پایتخت این کشور واقع است.


بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، پایگاه دریایی الظعاین علاوه بر نظارت بر سواحل و امدادرسانی در دریا در نظر دارد از تاسیسات نفتی دریایی قطر نیز محافظت کند. وزارت کشور قطر اعلام کرده است که مساحت این پایگاه ۶۳۹ هزار و ۸۰۰ متر مربع است و یک بندر به عمق ۶ متر در خود دارد و به پست های فرماندهی، پایگاه آموزشی و ساختارهای پزشکی، یک مرکز دفاع مدنی، کارگاه های تعمیر و غیره مجهز است. 


عبدالله المریخی افسر گارد ساحلی قطر در همین رابطه گفت: ما اکنون ۱۶ مرکز دریایی و یک پایگاه دریایی دیگر در بندر حمد واقع در ۲۰ کیلومتری جنوب دوحه در اختیار داریم.
فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین تأسیس چنین پایگاهی را فرصتی عالی برای همکاری قدرتمندتر بین آمریکا و گارد ساحلی قطر خواند.
جیم مالوی در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا این پایگاه به هماهنگی قطر و آمریکا برای اقدام علیه ایران می‌ افزاید، گفت: همه چیز مربوط به امنیت دریایی است، این نقطه تمرکز ماست.














ارسال نظر