تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۵۰۸
تعداد بازدید: ۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸

تحولات چشمگیر در آینده صنعت دریایی / آینده آبی است

فارغ التحصیل دکتری مهندسی دریا گفت: صنعت دریایی شاهد تحولات چشمگیری در آینده خواهد بود که نیاز است تمامی محققان و فعالان این حوزه با رویکردی فعالانه از این جهش تغییرات غافل نباشند.
به گزارش مارین نیوز، با هاشم نوروزی فارغ التحصیل دکتری رشته مهندسی دریا گفت و گویی درباره تجربیات ایشان انجام داده ایم که می خوانید. 
  • خودتون رو مختصر معرفی کنید. اسمتون، دانشگاهی که درس خوندین، سال فارغ التحصیلی، در مورد پروژه و موضوعی که در اون زمینه کار کردین و... توضیح بدین. 

هاشم نوروزی هستم. مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خود را در رشته مهندسی دریا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی - تکنیک تهران) و به ترتیب در سال های 1391 و 1393 و 1398 اخذ کرده ام. در هر سه مقطع تحصیلی نفر اول دانشکده بوده ام و حوزه های تحقیقاتی بنده مشتمل بر دینامیک سیالات محاسباتی، ناپایداری هیدرودینامیکی، مسائل نیمه تحلیلی، هیدرودینامیک کاربردی (تجربی)، هیدرودینامیک متحرک های دریایی، شبکه عصبی و هوش مصنوعی در حوزه مهندسی دریا، شبیه سازی اسپری و اتمیزاسیون، شبیه سازی دینامیک ملکولی و علوم و فناوری نانو در حوزه مهندسی دریا است. تاکنون بیش از 50 مقاله در مجلات معتبر خارجی و داخلی و 4 کتاب تخصصی در حوزه صنایع دریایی به چاپ رسانده ام و داور چندین مجله بین المللی در حوزه مهندسی دریا می باشم. همچنین، برگزیده دفتر استعداد های درخشان دانشگاه امیرکبیر، برگزیده چندین دوره جایزه های تحصیلی بنیاد ملی نخبگان، برگزیده پایان نامه کارشناسی ارشد برتر دانشگاه امیرکبیر، برگزیده به عنوان دانشجوی برتر مقطع دکتری مهندسی دریا در نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی و ... بوده ام. 
  • آینده این رشته و صنعت رو چطور میبینید؟
همواره، رشته مهندسی دریا به عنوان یکی از علوم بین رشته ای مطرح بوده و این امر از یک سو نشانگر پیچیدگی حل مسائل نوین در این حوزه می باشد و از سویی دیگر، بیانگر وجود حوزه های تخصصی فراوان و قابل طرح در آینده در این حوزه تخصصی است. از اینرو آینده این رشته، آینده روشنی است و متناسب با پیشرفت روزافزون حوزه های نوین علوم و فناوری در دنیا، نظیر حوزه های فناوری نانو، هوش مصنوعی، انرژی های نوین و غیره، این رشته و متناظر با آن صنعت دریایی نیز شاهد تحولات چشمگیری در آینده خواهد بود که نیاز است تمامی محققان و فعالان این حوزه با رویکردی فعالانه از این جهش تغییرات غافل نباشند. 
  • برای کسایی که میخوان وارد این رشته بشن، یا دانشجویانی که دراین رشته تحصیل می کنند چه توصیه ای دارید؟
در ابتدا به عزیزانی که علاقه مند به تحصیل در این رشته هستند باید توصیه کنم که برای موفقیت در این رشته بایستی با عزمی راسخ و انگیزه ای مضاعف، خود را هم به علوم نظری و تئوریک (با توجه ویژه به دروس پایه دانشگاهی) و هم به مهارت عملی (نظیر انواع نرم -افزارهای طراحی عمومی و تخصصی، انواع کارگاه های دانش افزایی در این رشته) مجهز کنند. همچنین، می توانند با ایجاد ارتباط با دانشجویان سال بالایی از تجارب آن ها در حین تحصیل بهره مند شوند. از سویی دیگر، از فرصت چهارساله کارشناسی حداکثر استفاده را کنند و با حضور در انجمن ها و کارگروه های مختلف دانشگاهی، تیم های تحقیقاتی دانشجویی، شرکت در مسابقات و غیره، میزان توانمندی های خود را ارتقاء دهند. عزیزانی که تازه وارد این رشته می شوند نیز نباید از یادگیری زبان انگلیسی و مهارت های رایانه ای (نظیر توانمندی در یک زبان برنامه نویسی) غافل شوند. در پایان نیز به تمامی دانشجویان این رشته توصیه می کنم که امیدوارانه به تلاش های خود در حوزه های تخصصی مورد علاقه شان ادامه دهند که آینده آبی است.






ارسال نظر