تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۷۱۰
تعداد بازدید: ۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
فاز دوم پروژه توسعه زنجیره ارزش صنایع شیلات در چابهار با هدف حمایت از زنجیره ارزش ماهیان تن با کمک مجدد ۱۷۸ هزار دلاری ژاپن توسط سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، یونیدو آغاز و در حال اجراست.
به گزارش مارین نیوز، فاز اول پروژه توسعه زنجیره ارزش صنایع شیلات در چابهار با کمک مالی بلاعوض ۵۰۰ هزار دلاری دولت ژاپن توسط سازمان یونیدو و تحت نظارت دفتر مالکیت صنعتی وزارت صمت به عنوان مرجع ملی یونیدو در ایران با موفقیت اجرا شد و به نتایج ملموسی در رفع محرومیت، اشتغال پایدار و دسترسی به بازارهای بین ‌المللی و منطقه ای دست یافت. در همین راستا فاز دوم پروژه با هدف حمایت از زنجیره ارزش ماهیان تن با کمک مجدد ۱۷۸ هزار دلاری ژاپن توسط سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، یونیدو آغاز و در حال اجراست. 
مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی و نماینده مرجع ملی سازمان یونیدو در ایران در گفت و گو با شاتا با اعلام این خبر، توضیح داد: در چند روز گذشته هیاتی مرکب از بخش خصوصی صنایع شیلاتی کشور ژاپن با همکاری UNIDO به منظور ارتقای کیفی صنایع شیلاتی چابهار با تاکید بر آموزش صید لانگ لاین و چگونگی عمل آوری پس از آن، به صیادان به چابهار سفر کرد. 
مهدی میرصالحی اضافه کرد: فاز اول این پروژه که با عنوان توسعه زنجیره ماهیان تن از آن یاد می شود با کمک500 هزار دلاری دولت ژاپن و در برنامه ای یکساله توانست چرخه تولید و فعالیت های پیرامون آن را با آموزش هایی که دادند، به صورت فزاینده ای رشد دهند.
صالحی تاکید کرد: به دلیل شکوفایی صنعت شیلات در این منطقه دولت ژاپن و یونیدو تصمیم گرفتند که فاز دوم این پروژه را که تاکید بر آموزش و تجهیز سردخانه هایی با منفی 30 درجه است را آغاز کنند. 
وی خبر از انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دولت ژاپن و یونیدو برای بار دوم و در تکمیل فاز اول پروژه زنجیره ماهیان تن در چابهار داد. 
میرصالحی توضیح داد: به همین منظور کارگاه دو روزه ای با حضور بخش خصوصی شیلات ژاپن و یونیدو در شناورهای دریایی با حضور صیادان برگزار شد و در این نشست به دلیل آنکه شناورهای ما در حال حاضر فاقد سردخانه هایی با منفی 30 درجه هستند، پیشنهاد سرمایه گذاری در این زمینه ارائه شد. 
مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی و نماینده مرجع ملی سازمان یونیدو در ایران با آموزش هایی که برای فرایند تولید به صیادان داده شده است بخش خصوصی شیلات ژاپن اعلام آمادگی کرده است که ماهی های صید شده را برای صادرات به کشور ژاپن به قیمت 3 تا 5 دلار در کیلو از صیادان محلی خریداری کند. 
وی با اشاره به اینکه هنوز صید با تور که صدمات زیادی را به اکوسیستم دریا وارد می کند در منطقه رواج دارد، گفت: با آموزش هایی که انجام شده است صید با قلاب و لانگ لانگ در منطقه با استقبال خوبی از سوی صیادان روبرو شده است. 
میرصالحی با بیان توانمندی های چابهار در زمینه استحصال تن ماهیان و با هدف توسعه زنجیره ارزش تن ماهیان از طریق بهبود کیفیت، تولید محصولات مختلف و متنوع، کاهش ضایعات و بهره برداری از ضایعات حاصل از صید و فرآوری با در نظر گرفتن روش صید لانگ لاین می تواند زمینه های صادرات این محصول را به کشور های اروپایی و منطقه فراهم کند. 




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: