تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۷۷۹
تعداد بازدید: ۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

انجام فعالیت ‌های ملی حفاری با تکیه بر توان داخل

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: فعالیت های این شرکت براساس تکیه بر توان داخلی و همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی در راستای پاسخگویی و تامین نیازهای صنعت نفت صورت می پذیرد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران در بازدید از حوزه مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری، با اشاره به نقش کلیدی این مجموعه در فرآیند تولید نفت و گاز و عملکرد آن در چهار دهه گذشته، افزود: ملی حفاری سرشار از تجربه های فنی و مهندسی است و کار در آن منطبق با آنچه در صنعت نفت برای پست های سازمانی تعریف شده، انجام می شود.
سید عبدالله موسوی گفت: این شرکت به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران نهایت تلاش خود را بر محور استفاده از داشته های علمی، تخصصی و تجهیزات موجود شرکت و استفاده از توانمندی ها و امکانات شرکت ها و مجموعه های صنعتی داخلی به ویژه در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات متمرکز کرده است.
موسوی بر همکاری های مستمر و هم افزایی با  مجتمع های بزرگ و شهرک های صنعتی، شرکت های سازنده و دانش بنیان، مراکز علمی و پژوهشی و همچنین تبادل تجربیات و دانش فنی در خصوص ساخت قطعات و تجهیزات تاکید و اظهار کرد: این امر در اولویت های کاری شرکت تعریف شده است.   


مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران عملکرد مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت را در این ارتباط  بسیار موثر و مهم دانست و افزود: در این رابطه بخش های مختلف این مدیریت وظایف سنگینی بر عهده دارند و می بایست در تعامل با بخش های عملیاتی، پشتیبانی، فنی و مهندسی به نحو مطلوب در جهت تامین به موقع نیازها و طراحی، ساخت و بومی سازی هر چه بیشتر قطعات و تجهیزات با در نظر گرفتن استانداردهای صنعت نفت و ضوابط HSE با اولویت قطعات پرمصرف اقدام کنند.
وی با بیان اینکه لازم است تا محتوای پایان نامه های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا که مورد حمایت شرکت قرار می گیرد مرتبط با نیازهای شرکت باشد، گفت: یکی از بخش های مهم در حوزه پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت، مدیریت دانش است که این بخش باید به صورت جدی در سازمان نهادینه شود.
موسوی اظهار کرد: مدیریت دانش موفق باید در اولین گام تمام سوابق حوزه ها را در بخش های فنی مهندسی، عملیاتی و ستادی مستند سازی کند تا با پیاده سازی و پایش، به دانش تبدیل و در جهت استفاده کارکنان ارایه شود.  
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: همکاران ما در بخش های سطح الارضی و تحت الارضی میادین و مخازن هیدروکربوری از دانش فنی و تخصصی بالایی برخوردار هستند که مناسب است این تجارب و دانش فنی به نحو شایسته مورد استفاده قرار گیرد.
وی ضمن تاکید بر هم افزایی بیشتر میان مدیریت های پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت با فناوری اطلاعات و ارتباطات در موضوع طراحی و تهیه نرم افزارهای کاربردی گفت: برنامه های نرم افزاری می بایست منطبق با نیاز هر بخش طراحی و ضمن پایش اطلاعات، خروجی منتج به نتیجه داشته باشد.
موسوی تاکید کرد: در این ارتباط لازم است به بخش های مختلف مجموعه اعم از عملیاتی و ستادی به صورت یکپارچه نگاه شود و همه بخش ها به هم متصل باشند تا بتوان آنها را رصد و پایش کرده و از اطلاعات استخراج شده در تصمیم گیری ها استفاده شود.
وی ادامه داد: هزینه ها و سرمایه گذاری در شرکت می بایست در جهت درآمد زایی و خود گردانی سازمان باشد و بخش های ذیربط از جمله مهندسی مجموعه باید فعالیت ها را رصد ، تحلیل و عیب یابی کرده و راهکار مناسب برای رفع اشکالات و عدم تکرار آن داشته باشد.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران در همین زمینه یادآور شد: برنامه ریزی، انجام کار بموقع و در آمدزایی شرکت در اولویت کارها و لازم است نگاه اجرایی و عملیاتی در هر پروژه ای به مبحث در آمدزایی برای شرکت معطوف و نظارت بر هزینه ها به شدت اعمال شود./





ارسال نظر