تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۰۲۸
تعداد بازدید: ۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷

انتشار یکصد و سی و ششمین شماره نشریه "مهندسی دریا"

یکصد و سی و ششمین شماره نشریه "مهندسی دریا"، ارگان انجمن مهندسی دریایی ایران، مورخ اسفند ماه 1398 منتشر شد.
به گزارش مارین نیوز، یکصد و سی و ششمین نشریه خبری – تحلیلی "مهندسی دریا" منتشر شد. با توجه به شیوع جهانی بیماری کرونا، گزارشاتی از اقدامات پیشگیری و مراقبتی انجام شده در حوزه بنادر، فعالیت ها و اقدامات اخیر در حوزه دریایی و اخبار نصب و تجهیز سکوی های ایرانی در دریا از جمله مطالب این شماره می باشد. 
در سرمقاله این نشریه آمده است، ویروس کرونا دارد قربانیان بسیاری در دنیا می گیرد و این روزها، روزهای عجیبی‌ هستند. این ویروس منحوس از لحاظ جغرافیایی در حال گسترش شتابان در جهان است و دنیا گیر شدن آن تأثیرات فزاینده‌ ای بر فعالیت‌ شرکت ‌های تجاری و تولیدی در جهان می گذارد. در همین حال، شرکت های حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی در خط مقدم تأثیرات منفی اقتصادی این ویروس با بسته شدن مسیرها قرار دارند. تمامی ملت ‌‌‌‌ها و رهبران پا به‌‌ پای رشد آمار مبتلایان به این ویروس، نگران عواقب اقتصادی آن نیز می باشند که با رشد روز افزون همراه بوده است. نحوه مواجه شدن جهان با شیوع کرونا نشان داد پیشرفت های فناوری و جهانی سازی و ملاحظات بازار آزاد، به رغم نکات مثبت و منفی آنها، همگی بخشی از معادلات آینده باقی خواهند ماند. ما در جهانی مرتبط با هم زندگی می کنیم و به یکدیگر متکی هستیم از این رو همکاری با یکدیگر یک ضرورت است و انزوا و تصمیم های یکجانبه در دراز مدت با شکست مواجه خواهد شد. پس بهتر است مبانی منطقی برای تعامل بین المللی بین دولت ها و جوامع ترسیم شود و همه به آن پایبند باشند. 

"مهندسی دریا" نشریه ای خبری – تحلیلی آموزشی با سابقه 20 ساله در حوزه صنایع و امور دریایی كشور می باشد که از 1378 فعالیت رسمی خود را با صاحب امتیازی انجمن مهندسی دریایی ایران آغاز نموده است. این نشریه که تاکنون 136 شماره از آن چاپ و منتشر شده است، پذیرای مقالات، گزارشات و نقدهای اساتید، دانشجویان و علاقه مندان صنایع دریایی کشور می باشد. 
جهت ارتباط، کسب اطلاعات بیشتر و همچنین درج آگهی و اطلاع از طرح های تخفیف با شماره های 7-44273495-021 تماس حاصل نمایید. 

لازم به ذکر است، علاقه مندان می توانند شماره 136 مهندسی دریا را از طریق لینک زیر مشاهده و دریافت نمایند. همچنین کلیه نشریات خبری، علمی و کتب منتشر شده در سایت انجمن مهندسی دریایی ایران بنشانی www.iraname.com در دسترس قرار دارد. 






ارسال نظر