تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۱۳۴
تعداد بازدید: ۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵

مدیریت پذیرش دانشجو، کارورزی دریایی و بورسیه چالش های آموزش دریایی

معاون مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طبق آمار به دست آمده هم اکنون حدود ۶۴۱ نفر متقاضی گذراندن دوره کارورزی دریایی هستند که این عدد نشان می دهد که ما به همکاری بیشتر و نزدیک تر دانشگاه ها و موسسه های دریایی نیاز داریم.
به گزارش مارین نیوز، معاون مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به آمار تفکیکی متقاضیان دوره کارورزی از سازمان های مختلف دریایی، خاطر نشان کرد: با صف و انباشت ایجاد شده برای دوره کارورزی، حدود سه سال طول می کشد که نوبت به متقاضیان برسد.
حسین یونسی یکی از راهکارها برای کاهش متقاضی و ساماندهی صف دوره کارورزی را مدیریت ورودی دانشجو و هماهنگی دانشگاه های دریایی عنوان کرد.
وی از همکاری دانشگاه دریانوردی چابهار در این زمینه خبر داد و گفت: این دانشگاه با هماهنگی صورت گرفته، تعداد ورودی ها و پذیرش دانشجو را از ۱۵۹ به ۲۹ نفر کاهش داده است.
یونسی، بودجه عمومی مورد نیاز برای آموزش در حوزه دریانوردی را ۲ میلیون دلار برآورد کرد و گفت: از این بوجه، برای هر دانشجو حدود ۱۰ هزار دلار هزینه می شود که ۸ هزار دلار آن هزینه غذا، لباس و آموزش است و دو دلار برای حقوق دانشجو پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه  سال  گذشته، صد درصد ورودی های دانشگاه ها، غیر بورسیه بوده است، اظهار داشت: ۲۵۰ نفر در سال ۹۸ وارد دانشگاه شدند که غیر بورسیه بودند و لازم است در این زمینه تعاملات تازه ای صورت گیرد؛ اگرچه به لحاظ بار مالی داشتن رویکرد بورسیه، نمی توان شرکت ها و سازمان های دریایی را ملزم به انجام این کار کرد.
معاون مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بازگردان بورسیه آموزشی در سازمان های دریایی می تواند کمک قابل توجهی به این بخش بکند.






ارسال نظر