تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۱۴۲
تعداد بازدید: ۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

بیمه شدن ۲۱۸۰ هکتار از مزارع پرورش آبزیان هرمزگان

۲ هزار و ۱۸۰ هکتار از مزارع پرورش میگو و ماهی در قفس موجود در استان هرمزگان از ابتدای امسال تاکنون زیر پوشش بیمه قرار گرفت.
به گزارش مارین نیوز، سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان با اعلام این خبر به رسانه‌ ها، گفت: همچنین در این مدت ۲۸۰ فقره قرارداد بیمه آبزیان با پرورش دهندگان این محصول منعقد شد و استان هرمزگان توانست رتبه نخست بیمه ‌گذاری آبزیان پرورشی توسط پرورش دهندگان آبزیان در کشور را به خود اختصاص دهد.


عبدالرسول دریایی ابراز امیدواری کرد: با اقدامات انجام شده در سال جاری و طرح‌ های در دست اقدام، افزون بر پنج هزار هکتار از مزارع زیر کشت آبزیان هرمزگان زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گیرد.
وی در ادامه به اهمیت موضوع بیمه و جبران خسارت به ویژه در پرورش آبزیان اشاره کرد و بیان داشت: اجرای طرح بیمه مزارع پرروش میگو تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.
دریایی اضافه کرد: بدون شک صنعت تکثیر و پرورش آبزیان به ویژه میگو با تهدیداتی مانند بیماری، آلودگی و تلفات همراه است که بیمه می ‌تواند نقش قابل توجهی در جبران خسارات وارده به پرورش ‌دهندگان داشته باشد.
وی یادآور شد: استان هرمزگان با بهره‌ مندی از ظرفیت‌ های شیلاتی توانسته افزون بر یک چهارم تولیدات شیلاتی کشور را به خود اختصاص دهد.
سرپرست اداره‌ کل شیلات هرمزگان ادامه داد: ۲۱مرکز با ظرفیت عملیاتی تولید ۳هزار و۷۰۰میلیون قطعه در حال بهره‌ برداری، ۱۱مرکز با تولید ۴هزار و ۶۰۰ میلیون قطعه در حال اجرا و صدور مجوز برای ۲۰ مرکز با ظرفیت تولید ۴هزار و ۹۰۰ میلیون قطعه، برای توسعه تولید آبزیان در سال جاری برنامه‌ ریزی شده است.
استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی، صید سالیانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است.





برچسب ها: مارین نیوز ، دریایی
ارسال نظر