کد خبر: ۳۷۲۶۲
تعداد بازدید: ۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴

آماده سازی و راه اندازی شناور آبنگار یک با هدف افزایش فعالیت ناوگان هیدروگرافی

با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از دریاها و عدم غفلت از آن، در راستای دستور ریاست محترم سازمان نقشه برداری کشور مبنی بر انجام تمامی ماموریتهای سازمان و با هدف افزایش فعالیت هیدروگرافی ناوگان تحقیقاتی سازمان نقشه برداری کشور، عملیات آماده سازی و راه اندازی شناور آبنگار یک با نظارت مدیریت آبنگاری و امور جزرومدی آغاز گردید.
به گزارش مارین نیوز، رئیس اداره آبنگاری و نقشه برداری مناطق ساحلی مدیریت آبنگاری و امور جزر و مدی با اعلام این خبر گفت: شناور آبنگار یک قدیمی ترین شناور هیدروگرافی سازمان است که از سالها پیش در مرحله تعمیرات قرار داشته و تعمیرات و راه اندازی آن متوقف گردیده بود. هم اینک، با توجه به سیاستهای جدید سازمان مبنی بر انجام تمامی ماموریتهای سازمان، مراحل راه اندازی این شناور آغاز شده و به امید خدا در آینده نزدیک به ناوگان هیدروگرافی سازمان اضافه می شود تا در کنار شناور ایران آبنگار بتواند هیدروگرافی از مناطق ساحلی را به انجام رساند.


پیمان زارعیان با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از دریاها و عدم غفلت از آن ادامه داد: در راستای دستور ریاست محترم سازمان نقشه برداری کشور مبنی بر انجام تمامی ماموریتهای سازمان و با هدف افزایش فعالیت هیدروگرافی ناوگان تحقیقاتی سازمان نقشه برداری کشور، عملیات آماده سازی و راه اندازی شناور آبنگار یک با نظارت مدیریت آبنگاری و امور جزر و مدی آغاز میگردد. آبنگار یک از شناورهای سازمان نقشه برداری کشور می باشد که به هدف انجام ماموریتهای هیدروگرافی ساحلی توسط مدیریت آبنگاری و امور جزر و مدی بکار گرفته می شود.
وی افزود: هم اکنون شناور آبنگار یک در یارد کشتی سازی شرکت اروندان واقع در استان خوزستان می باشد و اخیرا تیمی از سازمان نقشه برداری کشور به منظور راه اندازی مجدد آن و برای رایزنی با شرکت مذکور به آنجا عزیمت نمود. در این بازدید، وضعیت فعلی شناور، تعمیرات انجام شده و باقیمانده و همچنین موارد مورد نظر مدیریت آبنگاری با مسئولین شرکت مورد بررسی قرار گرفته و مقرر گردید تا تعمیر و راه اندازی این شناور پس از طی مراحل قانونی به سرعت انجام شده و این شناور فعالیت خود را از سر گیرد.


زارعیان در خاتمه گفت: ناوگان دریایی سازمان نقشه برداری کشور متشکل از شناور ایران آبنگار (به طول 34 متر) و شناور های آبنگار یک و دو (هر یک به طول 12 متر) می باشد که شناور ایران آبنگار از سال 1396 فعالیت خود را از سر گرفت ولی شناورهای آبنگار یک و دو به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم عملیاتی نشدند. این در حالی است که عملیات هیدروگرافی در مناطق ساحلی نیازمند شناورهای کوچکتر است و شناورهای آبنگار یک و دو میتوانند خلا وجود شناور مناسب در مناطق ساحلی را مرتفع نمایند. لازم به ذکر است که تعمیرات و راه اندازی شناور آبنگار دو نیز هم اینک در دستور کار مدیریت آبنگاری قرار دارد.






ارسال نظر