تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۶۰۸
تعداد بازدید: ۱۲۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور کمک به توسعه و آبادانی جزایر خلیج فارس را از اولویت ‌های اصلی وزارت کشور برشمرد و گفت: در وزارت کشور با توجه به اختیارات و مسئولیت ‌ها، پیگیری جدی در این زمینه خواهیم داشت.
به گزارش مارین نیوز، بابک دین پرست دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور، در حاشیه برگزاری نشست بررسی روند اجرای سند توسعه پایدار جزایر استان هرمزگان و کارگروه تسهیل رفع موانع تولید این استان، عنوان کرد: با توجه به شناخت و آشنایی بسیار خوب مهندس دوستی با موضوعات مرتبط با استان و سوابق اجرایی ایشان در حوزه اقتصادی، چشم انداز امید آفرین و اطمینان بخشی برای توسعه اقتصادی استان هرمزگان وجود دارد که با اهتمام خوب در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم صورت خواهد گرفت.


دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور با اشاره به برنامه‌ های توسعه سواحل مکران، خاطرنشان کرد: اجرای ۸۵ پروژه مصوبه توسعه سواحل مکران را به طور ویژه مورد پیگیری قرار می ‌دهیم و همچنین باید از ظرفیت شورای توسعه سواحل مکران و سند آمایش سرزمینی ویژه سواحل مکران، در این راستا استفاده شود.
وی گفت: به منظو بررسی آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های مصوب شورای توسعه سواحل مکران، از سه شهرستان میناب، سیریک و جاسک در استان هرمزگان و چهار شهرستان چابهار، دشتیاری، زرآباد و کنارک در سیستان و بلوچستان بازدید صورت خواهد گرفت.
دین پرست ادامه داد: این بازدیدها با هدف ارزیابی روند اجرایی پروژه ها و موانع و مشکلاتی که احتمالاً در مسیر اجرای آن ها وجود دارد، صورت می گیرد.
وی با اشاره به بررسی مسائل ساکنان جزایر و سند توسعه پایدار جزایر استان هرمزگان، ادامه داد: هدف از تدوین این سند این بود که مهمترین مشکلات مردم در این جزایر و اقداماتی که باید صورت گیرد، احصا شود و بر این اساس ۷۱ بند در این سند تدوین شد که ۱۶ دستگاه اجرایی مسئولیت اجرای آنها را برعهده داشتند و طبق آخرین بررسی صورت گرفته، تاکنون ۶۵ درصد از این ۷۱ بند اجرایی شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ‌ای وزارت کشور، افزود: کمک به توسعه و آبادانی جزایر خلیج فارس از اولویت ‌های اصلی وزارت کشور است و همچنین لازم است پیگیری ویژه‌ ای برای ایجاد ردیف اعتباری مشخص برای ۱۴ جزیره استان هرمزگان صورت گیرد که ما در وزارت کشور با توجه به اختیارات و مسئولیت‌ ها، پیگیری جدی در این زمینه خواهیم داشت.
دین پرست با اشاره به لزوم در دستور کار قرار گرفتن بازنگری و بروز رسانی سند توسعه پایدار جزایر استان هرمزگان، تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین نگاه آیت‌ ا... دکتر رئیسی، رئیس جمهور، درخصوص رسیدگی و پیشرفت جزایر، می ‌توانیم سند توسعه پایدار جزایر استان هرمزگان را بروز رسانی و به یک سند جدید تبدیل کنیم که با دستور ریاست جمهوری اسلامی ایران و همچنین ابلاغ آن از سوی وزیر کشور، همه وزارتخانه‌ها و متعاقب آن دستگاه ‌های اجرایی استان، ملزم به اجرای آن شوند.
وی در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور که ۹ استان کشور از جمله استان هرمزگان مشمول آن هستند، تاکید کرد و گفت: اختیارات خوبی همچون مصوبه هیأت وزیران برای توسعه و تسهیل سرمایه ‌گذاری در استان های مشمول این شورا وجود دارد و تسهیلات بسیار خوبی برای سرمایه‌ گذاری در این مناطق در نظر گرفته شده است.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ‌ای وزارت کشور با اشاره به بررسی اقدامات انجام شده درخصوص سند توسعه جزایر استان، عنوان کرد: برخی از موضوعات مربوط به استان است که ان‌ شاء الله با پیگیری‌ هایی استاندار هرمزگان به نتیجه خواهد رسید و برخی موضوعات نیازمند طرح در کارگروه ملی است که پیگیری لازم در این خصوص انجام می گیرد.









نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن رضا صفری
|
United States
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
0
0
وقتی طرح و برنامه ها غیر ملموسو درک باشد خبر مربوطه نیز شعاری و غیر قابل درک تر است>
لطفا طرح ها و برنامه ها به نحو مقتضی منتشر شود تا هم انشالله مشارکت شکل بگیرد و بخش خصوصی از آن استفاده کند و هم این خبرها غیر ملموس و شعاری به نظر نرسد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: