تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۰۳۶
تعداد بازدید: ۲۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
نماینده مردم چابهار در مجلس با تأكید بر كاهش بروكراسی‌ های در بخش‌ های سرمایه ‌گذاری شیلاتی، افزود: باید فرآیند تسهیل سرمایه ‌گذاری در بخش شیلات را تقویت كنیم.
به گزارش مارین نیوز، معین ‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، دشتیاری، كنارك، نیكشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهی‌گیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته، گفت: دولت سیزدهم تحولی در حوزه تولید محصولات استراتژیك رقم ‌زده و امیدواریم این اتفاق خوب حوزه كشاورزی به حوزه شیلات نیز سرایت كند.
وی ادامه داد: ۵۸۰۰ كیلومتر ساحل در كشور وجود دارد كه نشان می‌دهد نباید نگرانی ازنظر امنیت غذایی داشته باشیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی به توسعه صنعت آبزی‌ پروری و حوزه صید و صیادی اشاره كرد و افزود: مصرف سرانه ماهی و میگو در دنیا ۲۵ كیلوگرم در سال است و این در حالی است كه مصرف سرانه این محصولات در كشورمان ۱۳ كیلوگرم است.
وی یادآور شد: سال ۲۰۱۴ نقطه عطف در تولید محصولات شیلاتی بوده به ‌طوری‌ كه میزان تولید آبزی از صید و صیادی بیشتر شد.
سعیدی گفت: در زمان ریاست ساداتی‌نژاد وزیر جهاد كشاورزی بر كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با پیگیری‌های بسیار حق ‌السهم كشور ایران در كنوانسیون تن ماهیان اقیانوس هند (iotc/ctoi)  پرداخت شد و سهم ما از این منبع لایتناهی بیشتر شده است.
این نماینده مجلس با تأكید بر كاهش بروكراسی‌ های در بخش‌ های سرمایه ‌گذاری شیلاتی، افزود: باید فرآیند تسهیل سرمایه ‌گذاری در بخش شیلات را تقویت كنیم.









برچسب ها: مارین نیوز ، شیلات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: