تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۰۳۹
تعداد بازدید: ۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
فرمانده نیروی دریایی ارتش از رونمایی بالگردهای هجومی ‌دریایی و پهپادهای دریایی با برد بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، امیر دریادار شهرام ایرانی، در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) خود با گرامیداشت هفتم آذرماه سالروز گرامیداشت نیروی دریایی ارتش و بزرگداشت یاد شهدای دفاع مقدس و نیروی دریایی گفت: امروز نیروی دریایی ارتش در دوره سازندگی گام برمی‌دارد و در همه حوزه‌های منطقه و بین‌الملل فعالیت دارد. در حوزه ساخت انواع شناورها، تجهیزات و پرنده‌ها حرف داریم و توان خود را در دریا به نمایش گذاشته‌ایم و امنیت شاهراه تجاری دریایی کشور را حفظ کرده‌ایم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: تمام کشتی‌های تجاری ما توسط نیروی دریایی ارتش اسکورت می‌شوند. شناورهای نیروی دریایی در همه اقیانوس‌ها حضور دارند. نیروی دریایی ارتش در حال حاضر دارای فرماندهی ناوگان اقیانوس هند، فرماندهی ناوگان اقیانوس اطلس و فرماندهی ناوگان اقیانوس آرام است.
وی تصریح کرد: در حوزه افزایش توان رزمی شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی بوده‌ایم و به‌زودی شاهد الحاق دستاوردهای جدید نیروی دریایی به بدنه این نیرو خواهیم بود و برای اولین بار از بالگردهای هجومی و پهپادهای به‌روز با برد بیش از دو هزار کیلومتر استفاده خواهیم کرد.
امیر دریادار ایرانی عنوان کرد: همزمان سه ناوگروه نیروی دریایی ارتش در حال انجام ماموریت هستند. این توان را داریم که صدها پهپاد را همزمان به پرواز درآوریم. در چند ماه آینده، اجرای رزمایش مرکب را در دستور کار داریم که در منطقه شمال اقیانوس هند با حضور بیشتر کشورهای عضو تفاهم‌نامه‌های دو یا چندجانبه هستند، اجرا خواهیم کرد.
وی ادامه داد: امروز صنعتگران، دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا توان نیروی دریایی افزایش پیدا کند. ارتقای توان رزمی، ساخت شناورهای مجهز و افزایش برد عملیاتی در اولویت ما است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره ماموریت ناوگروه۸۶ این نیرو گفت: ناوگروه ما برای تامین امنیت کشتیرانی در تنگه مالاگا ماموریت دارد. ما اکنون در اقیانوس آرام حضور داشته و آمادگی حضور در همه اقیانوس‌ها را داریم.
امیر دریادار ایرانی در واکنش به اعلام آمریکا در استفاده از تعداد زیادی شهپاد در دریاها تاکید کرد: این شهپادها ایمنی دریانوردی را به خطر انداخته‌اند و ما پیش از این، شهپادها را جمع کردیم و چون آمریکا تضمین داد که شهپادها را جمع کند، آنها را بازگرداندیم ولی اگر دوباره این اتفاق بیفتد باز هم آن را جمع میکنیم چون شهپادها امنیت دریانوردی را به خطر میاندازند و خطری برای کشتیهای تجاری و نفت کش هستند.
وی خاطرنشان کرد: دشمن سعی داشت منطقه شمال اقیانوس هند و کانال سوئز را امنیتی کند و  مرکز امنیتی منطقه در چابهار برای تامین امنیت دریایی ایجاد شد تا کشورهای عضو آیونز و سایر کشورها که مایل باشند، برای تامین امنیت منطقه حضور داشته باشند.








ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: