به گزارش مارین نیوز، سعید ایزدیان، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، هدف از انجام این بازدید را اجرای بهینه الزامات دستورالعمل سکوهای حفاری متحرک (MODU Code) عنوان کرد و گفت: با توجه به تعدد سکوهای نفتی در آبهای تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و احتمال ایجاد آلودگی نفتی توسط آنها، انجام بازرسیهای ویژه از این سکوها در سال 1389 در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: استمرار این بازدیدها، از کلیه سکوهای نفتی مستقر در آبهای تحت حاکمیت توسط بازرسان کنترل و بازرسی و مقابله با آلودگی مرکز و بنادر نقش تعیینکنندهای در تأمین ایمنی این سکوها و حفاظت از محیط زیست دریایی دارد.
معاون دریایی سازمان بنادر گفت: در بازدید از سکوی ORIENTAL-1 که در تاریخ 24 فروردین ماه صورت گرفت، کلیه قسمتهای فنی و ایمنی سکوی حفاری، اسناد و مدارک مربوطه و تجهیزات و امکانات مقابله با آلودگی مورد بازدید کارشناسان قرار گرفت و کلیه نقائص و عدم انطباق سکو با کد مربوطه در قالب فرمهای مخصوص به اطلاعات مدیریت سکو رسید.
وی افزود: علاوه بر ابلاغ الزام رفع نقایص به مدیریت سکو، جابجایی و صدور مجوز خروج آن منوط به رفع نواقص مشاهده شده، خواهد بود.