تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۵۴۶۰
تعداد بازدید: ۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰
شرکت CMA CGM  از تحویل شناور کانتینربر 8500 TEU  که در کارخانجات سامسونگ ساخته شده؛ خبر داد.

به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، در راستای سیاست‌های زیست محیطی شرکت CMA CGM و مثل همه شناورهای دیگر این گروه، در شناور فیگارو هم تجهیزات و ایده‌های نوآورانه‌ای جهت حفظ محیط زیست دریایی به کار رفته است.

برخی از این نوآوری‌ها عبارتند از: سیستم بازیابی سریع سوخت و نفت، یک موتور که به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود و مصرف سوخت و روغن آن به ترتیب 3 و 25 درصد کاهش پیدا می‌کند؛ یک محفظه فشرده‌کننده زباله‌ها و مواد زائد که روی کشتی زباله‌ها را فشرده و کم‌حجم و در صورت لزوم، بازیابی می‌کند و در نهایت، تجهیزاتی برای متصل شدن شناور به منبع برق بندرگاه‌ها در حین عملیات.

به گفته كارشناسان، همزمان با بهبود اوضاع حمل و نقل دریایی و کرایه‌ها، انجام عملیات در مسیر آسیا و بنادر خاورمیانه، این کشتی را تبدیل به یکی از نقاط قوت گروه CMA CGM جهت رقابت در بازار حمل‌ونقل دریایی می‌کند.

گفتنی است، کشتی CMA CGM فیگارو، کارخانجات سامسونگ را به مقصد تیانجین ترک کرد تا سفرهای دریایی خود را در این مسیر، شروع کند: تیانجین- بوسان- شانگهای- نینجبو- شکو- بندر کلانگ-خورفخان- جبل علی- بندر شهیدرجایی بندرعباس- بندر کلانگ- نانشا- تیانجین.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: