تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۵۵۵۴
تعداد بازدید: ۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰
ورود شناورهای بدون مدرك و گواهینامه از مرز عراق به اسكله‌های خرمشهر، این اسكله‌ها را به محل فروش شناورهای كوچك با قیمت‌های بسیار پایین تبدیل كرده است.

یك فعال دریایی جنوب كشور در گفت‌وگو با خبرنگار مارین نیوز با اعلام این خبر گفت: این شناورها كه عموما یدك‌كش هستند؛ با قیمت‌های عجیبی چون 20 تا 30 میلیون تومان به فروش می‌رسند.

وی با بیان اینكه «این شناورها هیچگونه گواهینامه ملكی از سوی ایران ندارند»، افزود: خریداران این شناورها، امیدوارند با اقداماتی نظیر گرفتن گواهینامه از كشورهایی چون پاناما، نسبت به ورود آنها به آب‌های داخلی كشور و فعالیت اقدام ‌كنند.

این فعال دریایی با بیان اینكه «چنین اقداماتی به صنعت دریایی كشور ضربه جدی وارد خواهد كرد»، گفت: در حالیكه متقاضیان شناورهای ساخت داخل برای دریافت تسهیلات و ساخت یك یدك‌كش یا لندینگ‌كرافت مدتهاست با مشكل مواجه هستند؛ ورود غیرقانونی این شناورها به داخل و فروش آنها، خیانتی در قبال صنعت دریایی است.

این منبع مطلع با ابراز تعجب از عدم برخورد مراجع قانونی با این تحركات، گفت: این اقدامات به شكل كاملا علنی در حال انجام است و حتي براي مدتي، فروشندگان با چسباندن پارچه‌هایی بر روی شناورها، در جهت جلب نظر مخاطبان برآمده بودند!

وی درعین‌حال به خریداران این شناورها نیز هشدار داد كه با توجه به GT بالا، بالا بودن سن و عدم امكان انتقال مالكیت با مشكلات جدی در استفاده از این شناورها در آب‌های داخلی مواجه خواهند شد و از این رو، بهتر است فریب قیمت‌های پایین این شناورها را نخورند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: