کد خبر: ۳۱۶۰۵
تعداد بازدید: ۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸

پتانسیل های صنعتی ایران در کنفرانس اقتصادی ایران – کره

سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی میزبان انستیتوی دریانوری کره جنوبی بود، تا کنفرانسی با عنوان «IRAN-KOREA Economic Forum» در این مکان برگزار شود.
به گزارش مارین نیوز، دیروز پنجم اردیبهشت نود و پنج، سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی میزبان انستیتوی دریانوری کره جنوبی بود، تا کنفرانسی با عنوان «IRAN-KOREA Economic Forum» در این مکان برگزار شود. 
در این جلسه نمایندگانی از ایران، محمدسعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی و رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی، حسن رضا صفری مدیرعامل موسسه رتبه بندی ایرانیان، سعید مظاهری عضو هیئت علمی کمیته ملی اقیانوس شناسی و محمدعلی حسن زاده مدیرکل مرکز بررسی ها و معاونت راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی، حول پتانسیل های صنعتی ایران در حوزه دریا، رشد علمی و فارغ التحصیلان و نیروهای متخصص ایرانی، پتانسیل های قابل بهره برداری در بنادر ایران، از جمله بندر شهید رجایی، چابهار و ... ، بندرعباس به عنوان پورت بازرگانی بزرگ دریایی و معرفی هجدهمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی در ایران  بحث و گفت و گو کردند. 




نمایندگان کره جنوبی نیز نسبت به همکاری و تفاهم در زمینه های مختلف اظهار تمایل کردند و سوالات متعددی حول پتانسیل های سرمایه گذاری در بنادر مختلف ایران مطرح کردند. 
لازم به ذکر است کره جنوبی از جمله 5 شریک بزرگ اقتصادی ایران در صنعت دریایی بوده است. 

در پایان کنفرانس مطابق با نظر طرفین، مقرر شد جلساتی تکمیلی به منظور ظهور همکاری ها و اجرایی شدن آن ها تشکیل شود. 

لازم به یادآوری است این کنفرانس اقتصادی ایران – کره در دو روز برگزار شد، روز اول آن در چهارم اردیبهشت نود و پنج با عنوان سکوی همکاری ایران و کره در شرایط پسا تحریم به همت اتاق بازرگانی اصفهان و با مشارکت انستیتوی دریانوری کره جنوبی و همکاری قطب علمی اقتصاد بین الملل دانشگاه اصفهان ،دانشگاه شهید بهشتی در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد. 


ارسال نظر