کد خبر: ۳۶۵۲۴
تعداد بازدید: ۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷

بازدید رهبر کره شمالی از زیردریایی عظیم الجثه درحال ساخت این کشور

رسانه‌ های دولتی کره شمالی گزارش کردند، رهبری این کشور از یک زیردریایی جدید که تحت نظارت ویژه وی ساخته می شود بازدید کرد و به مقام‌ ها دستور داد تا به تقویت بیشتر ظرفیت‌ های ارتش کره شمالی بپردازند.
به گزارش مارین نیوز، بازدید رهبر کره شمالی از زیر دریایی جدید این کشور گمانه زنی‌ ها در مورد آینده موضوع خلع سلاح هسته‌ ای و روند مذاکرات پیونگ یانگ- واشنگتن را تشدید کرده است.


به گزارش رویترز، خبرگزاری دولتی کره شمالی KCNA روز سه شنبه خبری مبنی بر بازدید کیم از یک زیردریایی بزرگ جدید را منتشر کرد که به اعتقاد تحلیلگران و کارشناسان به شکل بالقوه ‎ای نشان دهنده ادامه اقدامات این کشور در راستای توسعه برنامه زیردریایی با قابلیت موشک بالستیک است.
KCNA می ‎گوید: کیم جونگ اون داده ‌های عملیاتی، تاکتیکی و سیستم ‌های تسلیحاتی زیر دریایی جدید که تحت نظارت ویژه وی ساخته شده را بررسی کرد.
خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد، کیم جونگ اون رضایت کامل خود را پس از بازدید از این زیردریایی جدید با قابلیت عملیاتی، سیستم‌ های تسلیحاتی و داده‌ های تاکتیکی ابراز داشت.
این خبرگزاری همچنین گزارش کرد، رهبری کره شمالی بر ضرورت افزایش معتبر و با سرعت ظرفیت‌ های دفاع ملی با انجام اقدامات بزرگ در راستای توسعه تسلیحات دریایی و تجهیزاتی چون زیردریایی ‌ها تاکید کرد.


این گزارش با اشاره به نزدیک بودن زمان عملیاتی شدن این زیردریایی، اعلام کرد زیر دریایی در آب‌های ساحل شرقی به آب انداخته شود.
کیم جونگ اون در این باره گفته که "ظرفیت عملیاتی این زیردریایی جزء مهمی از دفاع ملی کشور ما محسوب می‌شود که در شرق و غرب با دریا احاطه شده است."
مقام‎های همراه کیم در این بازدید، افرادی بودند که نقش مهمی در توسعه موشکی و احتمالا تسلیحات هسته‌ ای داشته اند.
در گزارش KCNA جزئیات مربوط به سیستم تسلیحاتی یا زمان و مکان بازدید کیم از آن وجود ندارد.
کره شمالی دارای ناوگان بزرگ زیردریایی است که تنها یک مورد آن به صورت تجربی قابلیت حمل یک موشک بالستیک را دارا است. 
تحلیلگران براساس اندازه ظاهری این زیردریایی بر این باورند که هدف از طراحی آن، حمل موشک ‌های بالستیک بوده است.
اخیرا، کره شمالی اعلام کرده بود ممکن است تعلیق ۲۰ ماهه آزمایش ‌های اتمی و موشکی خود را در اعتراض به احتمال برگزاری رزمایش مشترک بین آمریکا و کره جنوبی لغو کند.
عضو ارشد مجمع دانشمندان آمریکا این زیردریایی را نسبت به نمونه رونمایی شده در سال ۲۰۱۴ بسیار بزرگتر توصیف کرده و گفت پیام سیاسی در این مورد موضوع مهم تری است؛ این نخستین بازدید کیم از یک سیستم نظامی به وضوح طراحی شده برای حمل و تحویل تسلیحات هسته‌ ای پس از مانور نظامی فوریه ۲۰۱۸ است.
آنکیت پاندا این اقدام کیم را پیامی به آمریکا در مورد ضرب الاجل تعیین شده پیونگ یانگ برای واشنگتن مبنی بر تغییر سیاست تا پایان سال جاری میلادی خواند.
کره شمالی از سال ۲۰۱۶ همزمان با پیگیری برنامه موشک ‌های بالستیک بین قاره‌ ای (IGBM) شاهد پیشرفت سریعی در برنامه زیردریایی ‌های با قابلیت حمل موشک ‌های بالستیک (SLBM) بوده است.
بر اساس گزارش دفاعی کره جنوبی در سال ۲۰۱۸، کره شمالی ۷۰ زیردریایی و قایق‌ های پیشرفته دارد.
گروه تحقیقاتی ۳۸ North در ژوئن ۲۰۱۸ براساس تصاویر ماهواره ‌ای از فعالیت کره شمالی در زمینه ساخت زیردریایی در شرکت کشتیرانی "سینپو" این کشور خبر داده بود.






ارسال نظر