کد خبر: ۳۷۰۰۱
تعداد بازدید: ۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲

حرکت عرشه سرچاهی S1 میدان سلمان به سمت محل نصب / همراه تصاویر

سرپرست پروژه ساخت عرشه سرچاهی S1 میدان سلمان از حرکت شناور "صدف 3000" حامل عرشه LB 90 به سمت میدان سلمان خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، سرپرست پروژه ساخت عرشه سرچاهی S1 میدان سلمان با اعلام این خبر، افزود: با توجه به حرکت شناور "صدف 3000" به سمت میدان سلمان، پیش‌ بینی می ‌شود در صورت مساعد بودن شرایط جوی، اواسط ماه جاری عملیات نصب این سکو در موقعیت مورد نظر آغاز شود.


علیرضا زمردیان گفت: از سوی دیگر از روز 27 بهمن به مدت 7 روز مقدمات آماده‌ سازی محل نصب عرشه S1، در میدان نفتی سلمان، شامل برچیدن عرشه موقت حفاری (TDD به وزن تقریبی 70 تن) توسط شناور جرثقیل‌دار "صف 400" انجام شده و تمهیدات لازم برای آماده ‌سازی نصب عرشه S1 به عمل آمده است.
زمردیان از کارکنان سکوی سلمان که در به نتیجه رسیدن این پروژه همکاری بی ‌شائبه‌ ای داشته‌ اند قدردانی کرد.


گفتنی است، عملیات بارگیری عرشه سرچاهی S1 میدان سلمان در روز 23 دی ‌ماه جاری توسط شناور جرثقیل ‌دار "صدف 3000" بر روی شناور حامل عرشه (LB 90) انجام شد و به سرعت در مدت یک هفته مهاربندی آن روی شناور به پایان رسید و در روز جمعه 2 اسفند ماه به سمت میدان سلمان حرکت کرد. 
سکوی سرچاهی S1 میدان سلمان به وزن 1050 تن با بهره ‌مندی از توان داخلی ساخته شده و با  نصب و راه‌ اندازی آن ظرفیت تولید نفت این میدان قابل افزایش است.
از دیگر فعالیت‌ های به پایان رسیده در این پروژه، ساخت و نصب پايه سکوی سرچاهی به وزن 1100 تن، خطوط لوله دريايی 6 و 12 اينچ جمعاً به طول 6 کيلومتر و دو رشته كابل دريايی 240*3 انتقال برق، به طول 4.2 کيلومتر است. پیش ‌بینی می‌ شود این سکو در نیمه اول سال آینده راه ‌اندازی و به بهره برداری برسد.










ارسال نظر