کد خبر: ۳۷۱۱۴
تعداد بازدید: ۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲

انجام مهمترین و پیچیده ترین حفاری در حوزه خلیج فارس

شرکت حفاری شمال از اتمام بخش عملیات حفاری در دریای پروژه اكتشاف به عنوان یکی از مهمترین و پیچیده ترین عملیات های حفاری صورت گرفته در منطقه خلیج فارس خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مدیر پروژه اكتشاف شرکت حفاری شمال ضمن اشاره به اتمام بخش عملیات حفاری در دریای پروژه اكتشاف در اینباره گفت: قبل از هر چیز خدا را شاكریم از اینكه برگ زرین دیگری به همت والای متخصصان كارآمد و حفارمردان خدوم شركت در كارنامه درخشان این شركت ورق خورد. 
حسین حیاتی افزود: پروژه حفاری اكتشاف با كارفرمایی شركت ملی نفت- مدیریت اكتشاف كه از اردیبهشت ماه سال 96 شروع بكار كرده بود پس از 1022 روز كار و حفاری دو حلقه چاه در میدان آریا و فروزان در منطقه خلیج فارس با متراژ 7666 متر حفاری به پایان رسید.
حیاتی اظهار داشت: بر اساس اطلاعات موجود، پروژه حفاری فروزان 20 با ویژگی ‎های منحصر‌به ‌فرد از نظر شرایط خاص بالای دما و فشار (HPHT) یكی از مهمترین و پیچیده ترین چاه های حفر شده در خلیج فارس بود كه بخاطر اشتراك با میدان مرجان عربستان از اهمیت بالایی برخوردار بود.
مدیر پروژه اكتشاف شرکت حفاری شمال یکی از نکات برجسته در اجرای این پروژه را راندن یكی از طولانی ترین و فنی ترین لوله جداری های ۲۰ اینچ و 5/8 – 9 اینچ عنوان کرد که در نوع خود کم نظیر و اتفاق مهمی بوده است. همچنین پروژه حفاری آریا 001 نیز بخاطر اشتراك با میدان نفتی الخلیج قطر از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار بوده و به افزایش ذخایر هیدروكربوری كشور عزیزمان منجر شد.
وی در ادامه افزود: با وجود تحریم ها و شرایط سخت حاكم بر كشور، موضوع بسیار مهم دیگر کسب تجربه‌های علمی و عملی متخصصان این شرکت از حفاری در این میدان منحصر بفرد است که در جای خود ارزشمند تلقی می‌شود و از توانمندی‎های شركت حفاری شمال در اجرای پروژه‎های سخت و خاص حکایت دارد.
حیاتی ضمن تاكید بر توانمندی متخصصان شركت در راهبری سكوهای نیمه شناور اذعان داشت: جدای از اجرای عملیات حفاری، در تامین به موقع كالای مصرفی، انجام خدمات جانبی و فنی و همچنین خدمات پشتیبانی هم موفق عمل كرده و رضایت كامل كارفرما را جلب کردیم.
وی در خاتمه خاطرنشان ساخت: رعایت همه اصول ایمنی و سطح قابل قبول HSE و اجرای عملیات های مختلف بدون هیچ گونه حادثه ای، مؤید تجربه بالا و سطح به روز دانش فنی متخصصان حفاری شمال بود. وی افزود؛ امیدواریم این تجربه موفق كه با همت تك تك اعضای مجموعه بزرگ شركت حفاری شمال شكل گرفت، راه های پیشرفت و تعالی هر چه بیشتر شركت را در پروژه های آتی هموار سازد.




ارسال نظر