کد خبر: ۳۷۴۰۱
تعداد بازدید: ۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸

رنگ ‌آمیزی سکوی یازدهم پارس جنوبی در خلیج فارس / همراه تصاویر

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس از پایان عملیات رنگ ‌آمیزی و نوسازی سکوی گازی SPD11 در فاز دهم پارس جنوبی در خلیج فارس خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، علیرضا عبادی با اشاره به برنامه‌ ریزی برای رنگ ‌آمیزی کامل سکوهای 6، 10 و 11 پارس جنوبی گفت: در همین راستا پروژه خرید مصالح، آماده‌ سازی سطوح، رنگ‌ آمیزی، تأمین و تعویض قطعات معیوب سه سکوی ذکر شده و همچنین منطقه آبخور (Splash Zone) سکوهای فازهای 1، 2، 3، 4، 5، 7، 8 و 9 مدتی است آغاز شده و هم ‌اکنون در حال اجرا است.


وی ضرورت نگهداری از سطوح فلزی و جلوگیری از زنگ ‌زدگی و پوسیدگی تجهیزات در سکوهای دریایی را به منظور حفظ تولید ایمن و پایدار به عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه ‌های کلیه شرکت‌ های تولیدی نفت و گاز جهان در دریا برشمرد و گفت: سرعت بالای فرآیند خوردگی سطوح فلزی در محیط دریا، یکی از معضلات اصلی سکوهای دریایی است که حفظ و ترمیم آنها، بخصوص همزمان با تداوم تولید به اتخاذ تصمیمات ویژه و برنامه‌ ریزی دقیق نیاز دارد.
مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس با یادآوری اتمام موفقیت‌ آمیز عملیات رنگ ‌آمیزی کامل سکوی SPD6 در آبان ‌ماه امسال، گفت: علی ‌رغم شرایط نامساعد جوی و مواج بودن دریا، مطابق برنامه ‌ریزی‌ های انجام‌شده عملیات رنگ ‌آمیزی سکوی SPD11 هم از اواخر آبان‌ ماه سال جاری آغاز و در چند روز گذشته به پایان رسید و تیم پروژه جهت ادامه عملیات به سکوی SPD10 منتقل شدند.
عبادی با اشاره به 290 هزار نفر ساعت کار مستقیم و غیرمستقیم در عملیات رنگ ‌آمیزی سکوی SPD11 گفت: با توجه به اینکه این سکو در حال تولید بوده و عملیات برشکاری، سنگ ‌زنی و جوشکاری همزمان با شرایط تولیدی سکو انجام گرفت، لذا هماهنگی کامل با واحدهای ایمنی و عملیات تولید و درنظر گرفتن تمهیدات ویژه، مورد توجه قرار گرفت و خوشبختانه بدون وقوع هیچ حادثه ای به پایان رسید.









ارسال نظر