تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۱۲۱
تعداد بازدید: ۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷

خبرهای درج شده در سایت ها و خبرگزاری‌های مختلف از اظهارات مدیرعامل شرکت کشتیرانی ج.ا.ا مبنی بر خرید و سفارش ساخت کشتی‌ به چشم بادامی ها از محل حساب مسدود شده بعد از برداشته شدن تحریمها حکایت دارد.

در نگاه اول :

به گزارش لویدز به نظر می‌رسد آقای دکتر محمد سعیدی مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی در جدیدترین اظهارات خود به سفارش و خرید کشتی توسط این شرکت از کشورهایی مانند چین از محل حساب مسدود شده بعد از اجرای برجام اشاره کرده است. ایشان علت این کار را توسعه ناوگان و به روزرسانیIRISL به علاوه ساخت کشتی های جدید با هزینه بالغ بر 120 میلیارد دلار از محل حساب های مسدود شده ایران در بانک های خارجی به دلیل تحریم تأمین می شود اعلام نمود.

در نگاه دوم :

پیرو پی نوشت نامه ارسالی از دفتر معاون اول رئیس جمهور به وزیر صنعت، معدن و تجارت سریعا درخواست شده با توجه به توان ساخت داخل و تجربیات گذشته صنایع کشتی سازی، محدودیت های جدی در خرید های خارجی اعمال گردیده و سازندگان داخلی نیز به تعهدات طبق قرارداد عمل نمایند. (تصویر نامه در ذیل قابل مشاهده است)

اینک سوال اینجاست که آیا همچنان سفارشات به خارج ادامه خواهد داشت و یا با برداشتن تحریم ها و تاکید مقامات عالی کشور در حمایت از صنعتگران داخلی و رونق یافتن کسب و کار، که بسیاری از شرکت های مطرح خصوصی و دولتی در زمان تحریم ها با ظرفیت کمتر فعالیت داشته اند و یا کلا تعطیل شده اند، میتواند مجددا در زمان پساتحریم ها با حمایت مراکز مربوطه، متقاضیان و مالکین بزرگ به عرصه فعالیت بازگشته و رونق اقتصادی در جهت اقتصادی مقاومتی را شاهد باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: