تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۱۰۱
تعداد بازدید: ۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
تعمیرات اساسی و نوسازی دستگاه حفاری دریایی مورب با تلاش متخصصان داخلی در یارد بازسازی شرکت ملی حفاری ایران در اهواز انجام شد.
تعمیرات اساسی و نوسازی دستگاه حفاری دریایی مورب با تلاش متخصصان داخلی در یارد بازسازی شرکت ملی حفاری ایران در اهواز انجام شد.
به گزارش مارین نیوز، بیژن سیستانی، مدیر بازسازی و نوسازی دستگاههای حفاری شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به برنامه‌‌ریزی بازسازی کامل این دکل دریایی، گفت: تعمیرات اساسی این دستگاه برای دومین بار از سوی متخصصان شرکت با همکاری صنعتگران داخلی در استان خوزستان انجام شد.
وی توضیح داد: دستگاه حفاری مورب یکی از دکلهای حفاری دریایی ملکی شرکت بوده که از سال ٧٦ در حفاری چاههای نفت و گاز در آبهای خلیج‌ فارس بکارگیری شده است.
مدیر بازسازی و نوسازی دستگاههای حفاری شرکت ملی حفاری افزود: شرائط آب و هوایی، رطوبت بالا، شوری آب و کارکرد عملیاتی مستمر سبب استهلاک قطعات و تجهیزات این دکل  شده بود و بر این اساس با تهیه شرح کار و نقشه‌های اجرائی تعمیرات اساسی آن در دستور کار قرار گرفت.
سیستانی با اشاره به انتقال این دستگاه به انضمام تجهیزات و اردوگاه مربوط به آن از موقعیت سکوی نفتی ابوذر در خلیج فارس به بندر خرمشهر و از آنجا به اهواز، اظهارکرد: در این دوره تعمیرات همه بخشهای سازه، مخازن و سامانه سیال و اردوگاه بازسازی و نوسازی شد.
مدیر بازسازی و نوسازی دستگاههای حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: بازسازی سامانه‌های هیدرولیکی، مکانیکی و برقی از دیگر مواردی بود که با موفقیت صورت گرفت.
وی افزود: هم‌اکنون انتقال این دستگاه به بندر خرمشهر و حمل آن بوسیله شناور به موقعیت عملیاتی در حال انجام است و با توجه به حجم تجهیزات، انتقال دکل طی چند مرحله انجام خواهد شد.
براساس گزارش شرکت ملی حفاری ایران، دکل حفاری دریایی مورب یا زاویه‌‌دار از تکنیکهای سازه‌های حفاری است که می‌تواند با گذر از طبقه های مختلف زمین در زیر بستر دریا به آسانی از زاویه‌‌های گوناگون به لایه‌‌های نفتی و گازی دست یابد.
توان سازه‌ای این دکل ٣٧٠ هزار پوند است و توانایی حفاری در زاویه‌‌های ٣٠ تا ٩٠ درجه تا عمق ١٠ هزار فوت را داراست این دستگاه حفاری دریایی مورب تاکنون حفر و تکمیل ٥٥ حلقه چاه در میدانهای نفت و گاز کشورمان در آبهای خلیج فارس را در کارنامه خود دارد.



منبع : شانا 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: